Az FIA új szabályt vezetett be, hogy a jövőben csökkentse a pattogások számát. Néhány technikai iránymutatást ad a csapatoknak, hogy megfelelően beállítsák autóikat, miközben folytatja a tárgyalásokat a csapatokkal a következő évekre vonatkozóan.

A delfinezés az idei szezonban bevezetett új szabályok miatt bukkant fel. Mivel az autót az úgynevezett Venturi-csatornán keresztül nyomják talaj felé, rövid idő után már nincs elég hely az autó és az aszfalt között. Ez azt eredményezi, hogy az autó felfelé ugrik egyet, majd a folyamat újraindul és a versenyzők az egyenesben ide-oda pattognak az autójukban.

Ez nem csak a teljesítmény csökkenését eredményezi, de a versenyzők egyre gyakrabban panaszkodnak az emiatt fellépő fizikai fájdalmakra is. Lewis Hamilton és George Russell például a múlt hétvégén Azerbajdzsánban rengeteget panaszkodott a jelenségre.

Az FIA széles körű megbeszéléseket tartott a színfalak mögött, és úgy döntött, hogy változtatásra van szükség. A szervezet többek között arra mutatott rá, hogy a versenyzők fizikai problémái miatt csökken a koncentrációjuk. A pilóták a pattogás miatt túlzottan elfáradnak.

A két technikai irányelv mellett, amelyek rövid távú megoldást hivatottak nyújtani, az FIA leül a csapatokkal, hogy középtávú megállapodásokat kössenek. Ezzel együtt kellene biztosítani, hogy a probléma tovább csökkenjen, sőt, akár ki is küszöbölhető legyen.

Az FIA méréseket végez, hogy kiderüljön, milyen gyakran és milyen erősen pattog egy-egy autó. Amint a megállapított felső határértéket túllépik, a csapatokat felszólítják, hogy állítsák be a hasmagasságot. Ha ezt nem teszik meg, kizárják őket, és vége a hétvégéjüknek.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL