A Nemzetközi Sportkódex új, 9.17-es pontja bizonyos megkötéseket fogalmaz meg az FIA elnökével és alelnökével szemben, amennyiben ők távoznak saját pozíciójukból.
Ennek pedig elsődleges oka az, hogy megakadályozza az F1-es csapatokat abban, hogy bármilyen, bizalmas információt szerezzenek ezektől a személyektől a szövetség kapcsán, miután mondjuk csatlakoztak hozzájuk egy új szerepkörben.
Az FIA emberei ugyanis számtalan, a csapatokat érintő információ birtokosai, így ha az egyikőjük megérkezik a tíz istálló közül valamelyikhez, akkor a többi kilenc azt általában nem szokta jó szemmel nézni.
Maga a szabály egyébként azt mondja ki, hogy az FIA bajnokságaiban szereplő bármely alakulat nem veheti igénybe az FIA korábbi elnökének vagy alelnökének szolgálatait, amíg el nem telik hat hónap a távozásuk időpontjától kezdve.
Ráadásul azt is megkötik, hogy nemcsak alkalmazottként nem állíthatják munkába az adott személyt, de még független vállalkozóként vagy tanácsadóként sem. A lényeg tehát az információban rejlik, és ezzel próbálják akadályozni, hogy bárki jogosulatlan előnyhöz jusson a mezőnyben.
Ennek a szigorításnak az egyik előidézője talán az lehet, hogy tavaly, amikor Jean Todt mandátuma lejárt az FIA élén, szóba került, hogy esetleg visszatérhet a Ferrarihoz. Ez végül nem történt meg, de a riválisok érthető módon félhettek ettől a forgatókönyvtől.
Ettől függetlenül nem példátlan, hogy a szövetség emberei végül F1-es istállóknál kapnak új munkát, hiszen elég csak Marcin Budkowskira vagy Laurent Mekiesre gondolni. Előbbi szakember esetében például igen komoly felháborodás is volt, amikor csatlakozott a Renault/Alpine-hoz, utóbbi pedig jelenleg a Ferrari sportigazgatói szerepkörét tölti be.