hero image

Újjáéledt a Ferrari? Sainz a leggyorsabb a monzai második szabadedzésen!

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Miami után tárgyal Max Verstappen leendő csapatával, 150 milliót ajánlhatnak neki – német sajtó

FORMA-1

Így szabadulna meg az időmérős játszmázástól Alex Albon

FORMA-1

Tömegével követhetik Neweyt a volt Ferrari-mérnök szerint

FORMA-1

A végéhez közeledhet a Horner-ügy, ekkor jöhet az ítélet a fellebbezésben

Motorsport.hu
2023/09/01 18:03
Carlos Sainz autózta a leggyorsabb kört a 2023-as Forma-1-es Olasz Nagydíj pénteki második szabadedzésén Lando Norris előtt, miután a Ferrari a közepes gumikon is a leggyorsabb volt a mezőnyben.
Ajánlott Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

Éledezik a Ferrari, és úgy tűnik, hogy az alacsony leszorítóerős csomagjuk valóban jól működik a sebesség templomában, Monzában. A délutáni második szabadedzésen Carlos Sainz autózta a leggyorsabb kört, mind a lágyakon, mind a közepes gumikon.

A tabellán végül a második helyen Lando Norris követte a McLarennel, mindössze 19 ezredes lemaradással. A harmadik helyen a piros zászlót okozó Sergio Perezt, a negyediken Oscar Piastrit intették le.

Max Verstappen ezúttal csak az 5. leggyorsabb időt autózta Charles Leclerc előtt, miután a holland pilóta a forgalomra panaszkodott az időmérős szimulációján.

Az előbb említett Perez 10 perccel az FP2 vége előtt a versenyszimulációk alatt dobta el a Red Bullt a Parabolicában: azon kívül, hogy a hátsó szárnyával a gumifalat is lekoccolta, a padlólemeze sem örült annak, hogy végigszánkázott a kavicságyon.

Azután, hogy az első szabadedzést ki kellett ülnie, amíg az autójában Felipe Drugovich teljesítette az Aston Martin idei első kötelező FP1-es alkalmát, Lance Strollnak a második szabadedzésen sem volt több esélye felkészülni a versenyhétvégére: 5 perc után elszállt az üzemanyagrendszer az autójában, és félre kellett állnia a hátsó egyenesben.

Nem volt elégedett a csapata munkájával Lewis Hamilton sem: Hamilton és Russell eltérő beállításokat teszteltek, és kiderült, hogy az egyenesekben 5km/h-val lassabb az ő beállítása: Hamilton erre úgy reagált, hogy akár ágyba is bújhatna, amíg megváltoztatják a beállításait, mert így értelmetlen köröznie.