hero image

Váratlan bemutató: leleplezték az Alfa Romeo 2022-es autóját!

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videós összefoglaló az F1-es második szabadedzésről Bahreinből

FORMA-1

Alonso még mindig pengén rajtol a Forma-1-ben (videó)

FORMA-1

Néz meg Hamilton leggyorsabb körét az új Mercedesszel a Bahreini Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Látványos jelenetek az évadnyitó F1-es Bahreini Nagydíjról (videó)

Motorsport.hu
2022/02/16 11:34
Bár hivatalos bemutatót csak a barcelonai téli teszt után tartanak, az Alfa Romeo is pályára vitte a 2022-es autóját, a C42-t, amelyet a Motorsport.com olasz kiadásának köszönhetően a közönség is megtekinthetett.
Ajánlott Alonso még mindig pengén rajtol a Forma-1-ben (videó)

Az Alfa Romeo egyetlen csapatként nem tart bemutatót a február 23-án kezdődő barcelonai téli teszt előtt, amelyen minden bizonnyal álcafestéssel fognak részt venni, és formálisan csak február 27-én leplezik le a 2022-es festésüket.

Részben azért választották ezt a megoldást, mert az F1 azt szerette volna (a bahreini olajpénz nyomására), ha egy nagy közös bemutatót tartottak volna a csapatok a második előszezoni teszt előtt, és a barcelonai tesztek nem is fogják közvetíteni a TV-ben, hogy megtartsák a második teszt „különlegességét”.

Az Alfa Romeo azonban formális bemutató nélkül is pályára vitte a 2022-es autóját, a C42-t: Valtteri Bottas a Ferrari saját tesztpályáján, Fioranóban próbálhatta ki az idei versenyautóját, amelyet a Motorsport.com olasz kiadásának fotósai csíptek el.

Annak ellenére, hogy az Alfa Romeo idén is a Ferrari erőforrásait használja, teljesen eltérő filozófiát használtak az autójukon, mint a részben Ferrari-klón Haas. Megtartották az első nyomórudas felfüggesztést, az oldaldobozokat azonban hosszúra hagyták, és alaposan alávágták azokat, ahogyan az Aston Martinnál is láttuk.

Az oldaldobozokkal az Alfa Romeo is a diffúzor tetejére szeretné vezetni az áramlatokat, és érdekes módon a hátsó tengelynél, ahogyan a McLaren, ők is nyomórudas hátsó felfüggesztést választottak, miután a 2022-es szezonban már saját maguknak építették a sebességváltóházukat, így ez az elem teljesen eltérhet a Ferraritól és a Haastól.