Ez azt jelenti, hogy a Ferrarinak idén még nincsen dobogós helyezése, ha a főfutamokat nézzük, bár Hamiltonnak azért egy sprintgyőzelem összejött Kínában. Leclerc szuzukai negyedik rajthelye azonban az eddigi legjobb időmérős eredményük volt 2025-ben, miközben a Red Bull, a McLaren és a Mercedes egyaránt jobb rajtot produkált.
Mindez most nagyjából olyan helyzetet teremt az olaszoknál, mint amilyenben a tavalyi idény bizonyos pontjain voltak, de akkor a szezon utolsó harmadát nagyon megnyomták és több futamgyőzelmet is sikerült szerezniük.
Amikor Vasseurt arról kérdezték, mennyire volt nagy kihívás nekik ez a szezonkezdet, ő viccelődve indított: „Már hozzászoktam, mert az elmúlt két évben is ez volt a helyzet. Az biztos, hogy nem ideális, és szeretném, ha nyernénk egy versenyt. Nem kell azonban változtatnunk a tavalyi szemléletmódunkon, hiszen szinte azonos szituációban vagyunk, vagy talán egy kicsit rosszabban a tempót tekintve.”
„Tavaly a csapat nagyon-nagyon erősen reagált, összedolgoztunk, kis lépésekben haladtunk előre, és most is ugyanezt a hozzáállást kell követnünk, de az biztos, hogy ez nem ideális” – hangsúlyozta ismét a francia. A kínai kettős kizárásnak hála a Ferrari már most komoly hátrányban van a konstruktőri tabellán, hiszen Leclerc eddig egy negyedik és egy nyolcadik helyet, míg Hamilton egy hetedik és egy tizedik pozíciót szállított.
A Ferrari kapcsán már Ausztráliában is olyan hírek röppentek fel, hogy gondok vannak a hasmagassággal, és nem tudják elég mélyre ültetni az autót, ezzel pedig teljesítményt veszítenek. Bár ezt az elméletet hamar cáfolta a csapat, Hamilton kínai kizárása ismét ráerősített a szóbeszédekre, hiszen őt a padlólemez túlzott kopása miatt találták szabálytalannak.
Vasseur ugyanakkor most igyekezett eloszlatni a pletykát, miszerint az SF-25-nek gondjai lennének a hasmagassággal, és emiatt nem tudják belőle kihozni a maximális teljesítményt. „Mindannyian alacsonyabban akarjuk futtatni az autót, mert akkor több leszorítóerőnk lenne, de megvannak a határok. A határt az autó aljának földhöz verődése és a szabályok jelentik.”
„Mindannyian azzal töltjük a hétvégét, hogy megkeressük ezt a határt, hogy miként lehet még alacsonyabbra engedni az autót, de egy ponton túl már túl alacsony lesz. Ez mindenki számára egyforma, és ez már az elmúlt két évben is így volt. 2023-ban Austinban a Mercedesszel együtt zártak ki minket, mert próbáltuk megtalálni az ideális tartományt. Ez nem az idei autó vagy a Ferrari sajátossága, hanem az egész mezőnyé.”
A francia szakember most abban bízik, hogy megtalálják majd a javulás kulcsát, akárcsak a tavalyi idényben. „Az előző évben sem azért javultunk, mert találtunk valami varázsmegoldást. Sosem tudtunk volna három-négy tizedet gyorsulni egyetlen dolognak köszönhetően. Ez annak volt köszönhető több területet sikerült összehozni, jobb lett az egyensúly és a pilóta is a legjobbat hozta ki az autóból.”
„Az időmérőn nem voltunk annyira messze, de nehéz dolgunk volt, akárcsak a McLarennek. Nagyon nehéz volt összerakni a kört. Ha megnézzük Charles-t, másfél tizedet veszített az utolsó sikánban és további egyet az első kanyarban. Ez nem kifogás, és nem akarom azt mondani, hogy miénk volt a legjobb autó, de pontosan ugyanez a helyzet Piastrinál és mindenki másnál. Nehéz volt a maximumot kihozni az autóból, ezért javítanunk kell a vezethetőségen, hogy ki tudjuk aknázni a csomagban rejlő potenciált” – zárta gondolatát Vasseur.