hero image

Verstappen az első Red Bull-os hétvégéjén jelentkező „nyomásról” mesélt

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Centiken múlt az év legbrutálisabb balesete az F2-ben (videó)

FORMA-1

Videón Hamilton szárnyalása a Monacói Nagydíj első szabadedzéséről (videó)

FORMA-1

Eddig nem látott felvételek jelentek meg Vettel körözgetéséről Senna McLarenjével

FORMA-1

Videón Verstappen látványos monacói csattanása a Red Bullal

Motorsport.hu
2022/12/25 15:29
Max Verstappen már 35 futamgyőzelemnél és két világbajnok címnél jár, de még most is élénken emlékszik az első sikerét körülvevő „káoszra”.
Ajánlott Lewis Hamilton full trendin jelent meg Monacóban

Alig egy évvel azt követően, hogy 17 évesen csatlakozott a sorozathoz a Toro Rossóval, Verstappen máris a Red Bullnál találta magát Danyiil Kvjat helyét átvéve a Spanyol Nagydíjtól kezdődően.

A holland pedig jól emlékszik arra, milyen hirtelen jött számára a váltás, és hogy milyen utolsó pillanatos előkészületeket kellett tenniük. „Őrület volt az a hét. Sokat kellett utaznom. Milton Keynesbe kellett mennem, hogy szimulátorozhassak, megismerkedhessek a csapattal és a folyamataikkal” – mesélte Verstappen az amerikai NBC-nek.

Mivel Verstappen csak 18 éves volt, amikor felléphetett az élmezőnybe tartozó istállóhoz, elismeri, hogy mindez nyomást helyezett rá, főleg amiatt, mert kívülről is folyamatosan érkeztek a különböző megjegyzések és vélemények.

„Nagy volt a nyomás. Egyesek nem örültek a döntésnek, hogy felkerülök. Azt gondolták, még túl fiatal és tapasztalatlan vagyok. Szóval sok minden jött össze egyszerre. Az autót sem vezettem még korábban. Visszatekintve persze már elmondható, hogy elképesztő hétvége volt.”

Verstappen emlékszik, hogy Christian Horner csapatfőnök a futam előtt a rajtrácson igyekezett biztatni őt. Erre talán szükség is volt, mivel a holland Lewis Hamilton és Nico Rosberg első körös ütközése után hirtelen az élen találta magát.

„Emlékszem, hogy a rajtrácson Christian odajött hozzám, és azt mondta, csak élvezzem ki. Tényleg élveztem, de közben nagy volt a nyomás, mert kétkiállásos stratégián voltam, a gumik pedig kezdték megadni magukat a végére. Kemény volt, főleg egy olyan autóban, melyet nem ismersz annyira.”

„Nehéz volt minimalizálni a gumikopást, különösen az utolsó tíz körben. Nem voltam teljesen összhangban az autóval, ami még stresszessebbé tette az egészet. Miután átszeltem a célvonalat és a győzelmet ünnepeltem, az egész testem görcsbe rándult, mert még nem volt meg a kész ülésem. Az egész kapkodós volt, őrült és káoszos hétvége” – zárta visszaemlékezését Verstappen.