Max Verstappen az előző szezonban tíz alkalommal vághatott neki versenynek a rajtrács éléről, idén azonban már többször is panaszkodott az RB18 egykörös tempójára.
A hollandot Bahreinben és Melbourne-ben Charles Leclerc, Szaúd-Arábiában csapattársa, Sergio Perez fosztotta meg a pole pozíciótól, persze, egyetlen alkalommal sem volt nagy a lemaradása.
Az ausztráliai versenyhétvége után a sajtó munkatársai arról kérdezték Verstappent, azért "esett-e vissza" a kvalifikációs teljesítménye, mert a Red Bull sokkal inkább a versenykörülményekre van kalibrálva.
„Igen, részben ez a megoldás, eddig egyetlen időmérőn sem voltam teljesen elégedett. Egyszerűen túl sokat küszködöm az autó egyensúlyával, nem ad elég önbizalmat ahhoz, hogy teljes erőből nyomjam.“
„A melbourne-i Q3-ban kezdtem kicsit jobban érezni magam, de aztán az egyik kanyarban megint csúnyán blokkoltam a fékeket, mert hirtelen eltolódott az egyensúly. Hogy őszinte legyek, nem volt valami jó“ - idézi Verstappent a RacingNews365.com.
„Folyamatosan úgy érzem, mintha üldöznék valamit, de soha nem érzem kényelmesen magam egy körön, ellenben a hosszú etapokkal. A versenyhétvégék után szimulátorba ülök és igyekszem jó alapbeállítást találni, de amikor a pályára gurulok, nehézségekkel szembesülök. Meg kell értenem, miért van ez, mert ez jelenleg nem túl élvezetes“ - mondta a holland.