A négyszeres világbajnok rendkívül nehéz versenyt zárt Bahreinben, miután sorozatos problémákkal küzdött az RB21 volánja mögött.

Az eredetileg ígéretesnek tűnő bahreini hétvége komoly csalódást okozott Max Verstappen számára, aki a futam előtt végrehajtott fékcserét követően már a felvezető körök során jelezte, hogy továbbra sem megfelelő az autó viselkedése. 

A huszonhét éves pilóta számára a vasárnapi verseny valódi megpróbáltatássá vált, amelynek során csak az utolsó körben sikerült megszereznie a hatodik pozíciót Pierre Gaslytól.

Katasztrofális első szakasz

A holland versenyző már a rajtnál két pozíciót vesztett, bár Lewis Hamilton ellen sikerült visszaszereznie az egyik helyét még a nyitókörben. 

Az első etap nehézségei után azonban újabb problémák következtek, amikor a bokszutcai megállás során a jelzőfény hibája miatt Verstappen a tizenhetedik helyre esett vissza. "Semmi sem működött megfelelően," nyilatkozta a Viaplaynak adott interjújában.

A világbajnok ezt követően részletesen beszámolt a kudarcokról. "Rossz rajtot vettem, aztán jött az első kiállás 4,7 másodperces idővel. A jelzőfény beragadt, ami a protokoll szerint azt jelenti, hogy nem indulhatok el. Vélhetően a gombbal lehetett probléma, így újra a forgalomban ragadtam", magyarázta Verstappen, aki a Red Bull korai kiállási stratégiája ellenére Esteban Ocon mögé szorult.

A kemény gumikkal sem sikerült előrelépést elérni, sőt, egy újabb elrontott boxkiállás következett. 

"A kemény abroncsok egyáltalán nem működtek. Amikor újra kiálltunk, reméltem, hogy jobb lesz, de még rosszabb lett a helyzet. Ekkor gyakorlatilag az utolsó helyen találtam magam", osztotta meg frusztrációját a pilóta.

A közepes keverékű gumikkal javult ugyan a helyzet, azonban a safety car időzítése sem kedvezett Verstappennek, mivel hat körrel korábban állt ki, így a mezőny többi tagjához képest régebbi gumikkal kellett újraindítania. 

"A safety car után a hatodik hely megszerzése még mindig jó eredménynek számít, tekintve, hogy egyáltalán nem volt tempónk", értékelte a bajnokság harmadik helyezettje.

Teljes kiábrándultság

A versenyzőt láthatóan megviselte az RB21 gyenge teljesítménye. "Igen, számoltam vissza a köröket", ismerte el Verstappen, aki külön kitért a boxkiállások problémájára, amely Juki Cunodánál is jelentkezett. Érdekesség, hogy Jonathan Wheatley távozása óta ez már nem az első boxutcai probléma a csapatnál, hiszen Japánban is hasonló nehézségekkel szembesültek.

A verseny talán legkritikusabb szakasza az volt, amikor Verstappen még frissebb gumikkal sem tudta megelőzni Ocon Haasát. "Szörnyű volt. Sem fékezni, sem bekanyarodni nem tudtam rendesen, és a tapadás is hiányzott. A kemény gumikkal egyszerűen használhatatlan volt az autó", fogalmazott a pilóta, aki egyedüliként használt két szett kemény keveréket a versenyen.

A bahreini kudarc után Verstappen ugyanakkor bizakodóan tekint a szaúd-arábiai futam elé. "Ott általában kevesebb a gumikopás, így automatikusan jobban mennek a dolgok. Bahreinben igazán előjöttek a problémáink, remélem, most már mindenki érti, mire gondoltam a panaszaimmal", mondta a pilóta.

Az interjú végén, amikor a riporter felvetette, hogy számos megbeszélnivaló lehet a csapattal, Verstappen kategorikusan elutasító választ adott. "Most nincs kedvem ehhez", zárta rövidre a beszélgetést, majd távozott.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL