Hiába tartotta meg a vezetést Charles Leclerc a rajtot követően, már az első kanyart követően megkapta a nyakába Max Verstappent, aki egy remek előzéssel autózta körbe Carlos Sainzot.
Verstappen még az első kerékcserék előtt meg tudta előzni a DRS és a Red Bull végsebességfölényének segítségével Leclerc-t, miután a monacói szenvedett a közepes gumikkal.
Leclerc a kerékcseréket követően sem tudott közelebb kerülni a hollandhoz, egy stabil 7,5 másodperces különbség állt be kettejük között, és valószínűleg így is ért volna véget a futam, ha össze nem ütközik Pierre Gasly és Lando Norris:
A francia pilótát az első kanyarban Fernando Alonso találta el, amiért kapott is egy 5 másodperces büntetést, a sérült autójával cikkcakkozó Gasly pedig nekiment Norrisnak, aki rossz stratégiát választva beszorult a verseny egyetlen DRS-vonatába az Aston Martinok mögé.
A biztonsági autós fázist követő 11 körben Leclerc nagyon keményen támadta Verstappent, miután a kemény gumik sokkal jobban működtek a Ferrarin, de nem volt meg a kellő végsebessége ahhoz, hogy megelőzze Verstappent.
Carlos Sainznak a szerencsére is szüksége volt ahhoz, hogy megtartsa a harmadik helyét, ugyanis miközben őt egy lassú kerékcsere, Sergio Perezt egy szenzorprobléma hátráltatta, a futam végén azonban gyönyörűen védekezett a mexikóival szemben.
Az élcsapatok mögött az alternatív stratégiát remekül kihasználó Russell végzett, akinek tökéletesen kapóra jött a biztonsági autós fázis, amivel ismét átugrotta Hamiltont – a hétszeres világbajnok nagy bosszúságára.
A hetedik Valtteri Bottas lett, aki egész futam alatt az 5. helyen autózott, és úgy tűnt, hogy a két Mercedest is maga mögött tudja tartani a biztonsági autós fázis után, azonban pár körrel a futam vége előtt elfékezte a 17-es kanyart, elengedve mindkettejüket.