A Forma–1 irányítói sürgős megbeszélést hívtak össze Bahreinben a 2026-os motorformula körül kialakult feszültségek miatt.

Az elmúlt időszakban egyre komolyabb aggodalmak merültek fel a 2026-ra tervezett új erőforrásokkal kapcsolatban, miután a gyártók első mérési eredményei jelentős teljesítménykülönbségekre utalnak. A pénteki bahreini tanácskozáson az FIA, a csapatok és a motorgyártók képviselői a V10-es motorok esetleges visszatérése mellett számos egyéb sürgető kérdést is megvitatnak.

A megbeszélés hátterében meghúzódó feszültségeket jól érzékelteti, hogy Robert Reid, az FIA sportigazgató-helyettese egy nappal a találkozó előtt benyújtotta lemondását. A kritikus helyzetet elsősorban a már évekkel ezelőtt rögzített, 50-50 százalékos elektromos és belsőégésű motor teljesítményfelosztása okozza, amely az előzetes tesztek alapján súlyos egyensúlytalanságokat eredményezhet.

Az öt motorgyártó közül mindössze egyetlen szereplő tűnik megfelelő helyzetben, míg egy másik fejlesztéseiről szinte semmilyen információ nem szivárgott ki. A fennmaradó három esetében komoly lemaradás körvonalazódik, ráadásul az egyik gyártó által választott bioüzemanyag-megoldás jelentősen alulmarad a többiek által preferált szintetikus üzemanyaggal szemben.

A problémát tovább súlyosbítja, hogy számos kulcsfontosságú alkatrész és üzemanyag-specifikáció már homologizálásra került, ami a jelenlegi formájában bebetonozhatná a versenyképtelen teljesítménykülönbségeket. Ennek megfelelően a pénteki tanácskozás elsődleges célja vélhetően a homologizációs folyamat felülvizsgálata, valamint a szabályrendszer esetleges módosítása lesz.

Eközben Hamilton két szóval reagált a Ferrari fejlesztéseire, míg a Red Bull rejtélyes problémával küzd.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL