A Forma-1 1997-es világbajnoka és kedvenc megmondóembere, Jacques Villeneuve szerint Lawrence Stroll most jön csak rá igazából, hogy mekkora fába vágta a fejszéjét azzal, hogy Forma-1-es csapatot vásárolt magának.

Alex Albon kiemelkedő teljesítménye után már csak az Aston Martin nem szerzett idén pontot, a brit csapat pedig katasztrofális hétvégét tudhat maga mögött, amely alatt annyiszor törték össze a pilótáik a csapat autóját, hogy konkrétan kifogytak a tartalék alkatrészekből.

Jacques Villeneuve továbbra is a csapat tulajdonosát, Lawrence Strollt teszi felelőssé a csapat hanyatlásáért – akinek a „mikromenedzseléses” vezetési stílusa miatt az egykori csapatfőnök Otmar Szafnauer is távozott a csapattól.

„Egy Forma-1-es csapathoz nem csak pénz kell, ahogyan most arra Lawrence Stroll is rájön az Aston Martinnal” – idézi JV a Formule1.nl-nek adott interjúját a PlanetfF1.

„Nem egy ruházati vagy óramárkáról van szó, ez a sport ennél sokkal összetettebb, különösen akkor, ha az egész csapatot a fiad miatt tartod fent, az az optimális megoldások megtalálását még nehezebbé teszi.”

Villeneuve szerint arról sincs szó, hogy az Aston Martin hibái tökéletes munkát végeznének, hiába védte meg Mike Krack csapatfőnök Vettelt.

„Stroll időmérős balesete Latifivel egyszerűen kínos volt. Ráadásul a pályát hibáztatta az esetért (a pálya szűkülésével próbálta magyarázni, miért nem fért el mellette Latifi), ami az egyik legfurcsább magyarázat egy ütközésre, amit valaha hallottam. A futamon pedig láttuk, hogy bizony használja a tükreit, amikor sportszerűtlenül védekezik.”

„Vettel sem élvezheti a helyzetet, szerintem szívesebben lenne otthon. A Ferrarinál is voltak hibái, de a most hétvégén látottak nem összeegyeztethetők a képességeivel.”

„A kérdés most persze az, hogyan reagál erre Lawrence Stroll? Ha a pilótáival is úgy beszél, mint ahogyan az üzletét vezeti, nem lehetnek kellemes párbeszédek a csapatnál. A gyárban is fantasztikus lehet a hangulat” – mondta ironikusan Villeneuve.

„Hosszútávon sem tudják egykönnyen orvosolni a helyzetet, hiszen a Williamshez vagy a Haashoz hasonló autót építettek. Az egyetlen különbség, hogy a másik két csapat ezt jóval kevesebb pénzből tette.”

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL