Szerda reggel láthattuk először teljes valójukban a 2022-es Forma-1-es autókat, hiszen kezdetét vette a szezon előtti tesztek első felvonása Barcelonában, ami szerdától péntekig fog tartani, magyar idő szerint 9-től 13-ig, majd 14-től 18 óráig.
És bár élő közvetítés csak a bahreini tesztekről lesz, az F1-nek és a csapatoknak köszönhetően sok képet láthattunk a kocsikról, ahogy arról is, hogy milyen technikai megoldásokat választottak az istállók.
A Sky Sports F1 riportere, Ted Kravitz a kollégájával, Craig Slaterrel beszélgetett a témáról, és úgy véli, hamarosan már lesz egy képünk arról, hogy mely szabályértelmezések lehetnek kifizetődők.
„Ez a teszt arról szól, hogy szétválogassuk ezeket a nagyon különböző autókat. Számos különféle módon értelmezték a csapatok a szabályokat. Például a Ferrari ezzel a furcsa „vályús” oldaldobozzal megy, míg a Red Bull és a Mercedes úgy tűnik, más utat választott.”
„Tehát hamarosan lehet egy elképzelésünk arról, hogy ki gyors, illetve hogy ki ment be egy valódi zsákutcába, amelyben akár bent is ragadhatnak” – folytatta Kravitz, majd ezt követően az erőforrásokról kezdett beszélni Slaterrel.
Slater a korábbi teszteken tapasztalt erőforrás-meghibásodásokra kérdezett rá, többek között az Alpine motorjának átalakítását megemlítve – Kravitz szerint ilyen jellegű gondokkal is találkozhatunk a teszteken.
„Azt gondolom, hogy elég sokan változtattak a motorjuk felépítésén ahhoz, hogy egy kis bajba kerüljenek. De a top 3 – a Ferrari, a Mercedes és a Honda a Red Bull hátuljában – eléggé rendezettnek tűnik.”
„Lesznek viták azzal kapcsolatosan, hogy ki értelmezte úgy a szabályokat, ami nem tetszhet az FIA-nak. Lehet vita a hajlékony padlólemez-szélekből, de szerintem a motorok terén ilyen vita nem lesz. És egyébként is úgy gondolom, hogy a megbízhatóság kapcsán most állnak a legjobban a csapatok” – zárta Kravitz.