hero image

Williams: 2-3 év kell, hogy a legtöbbet hozzuk ki a csapatból

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Extra felvételek a 2010-es Kínai Nagydíjról, ami maga volt a káosz

FORMA-1

Amikor Ricciardónak még nagyon ment az F1-ben

FORMA-1

Videón Jenson Button megdöbbentő hibája a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Óriási pofont kapott a két McLaren a Kínai Nagydíjon

Motorsport.hu
2022/12/10 09:29
A grove-i alakulat technikai igazgatója szerint bizonyos szempontból pozitív volt a Williams idei szezonja, és idővel még versenyképesebbé válhatnak majd.
Ajánlott Extra felvételek a 2010-es Kínai Nagydíjról, ami maga volt a káosz

Ha csak és kizárólag az eredményeket nézzük, akkor a Williams utóbbi öt éve fennállásának talán legrosszabbja volt, és mindez erős ellentétbe állítható a korábbi sikerkorszakokkal. Az istálló gyakran végzett a konstruktőri utolsó vagy utolsó előtti helyen, 2020-ban pedig pontot sem tudtak szerezni.

Igazi örömre talán csak a 2021-es Belga Nagydíjon volt lehetőségük, amikor George Russell a nagyszerű esős időmérőn a második helyre tudta behozni autóját, majd a másnapi, lényegében törölt futam miatt meg is tarthatta ezt a pozíciót.

Az év későbbi szakaszában aztán elhunyt legendás alapítójuk, Sir Frank Williams is, így valóban kemény időszakot élt meg a régen szebb napokat is látott alakulat. 2022-ben aztán a nagy szabályváltozásokkal ismét visszaestek kicsikét, hiszen csak a tabella tizedik helyén tudtak zárni.

Legjobb eredményük két kilencedik hely volt, és összességében ugyan mutattak néhány szikrát, de a tüzet továbbra sem sikerült belobbantani. A remény azonban továbbra sem veszett ki a csapatból, és remélik, hogy a következő években újra elindulhatnak felfelé.

Mindez pedig egyértelműen látszik a technikai igazgatójuk, Francois-Xavier Demaison szavaiból, aki azt is elmondta, hogy mikortól lehet majd igazán érezni az új tulajdonos, a Dorilton Capital befektetéseit.

„Egyértelmű, hogy sok pénzt és energiát fektettünk a cég modernizálásába. Sok okból kifolyólag, de elsősorban a pénzügyek miatt, a Williams leragadt a múltban. Az volt a prioritás, hogy invesztáljunk a szélcsatornába, a gyárba és az emberekbe, és lassacskán haladunk, de még kell két-három év, hogy a legtöbbet hozzuk ki a csapatból.”

„Egy mérnök sosem boldog a fejlődés sebességével, szóval nem akarok pontos becslést mondani, mert az megmutatná, hol tartunk, de ettől függetlenül szépen haladunk előre, és látható, hogy a jó úton járunk.”

„Az istálló egyre összeszokottabban dolgozik együtt, a munkakörnyezet is javul, az emberek pedig egyre jobban kiveszik a részüket a projektekből. Néha vannak nehezebb megbeszélések, de akkor erős egy csapat, ha az öltözőben meg tudod mondani a csapattársadnak, hogy rosszul dolgozott, és legközelebb jobbnak kell lennie, mi pedig ebbe az irányba tartunk. Már várom, hogy a jövőben lássam ennek pozitív eredményeit” – fogalmazott a francia szakember.