A Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff egyértelművé tette, hogy nemsokára muszáj lesz eldönteniük, hogy milyen irányba vigyék a jövő évi masinájuk főbb komponenseit.

A csillagosoknál még továbbra sem tudják, hogy pontosan milyen irányba kellene elindulniuk a már javában készülő W14-es versenygéppel, miután az idei W13-as erősen kiszámíthatatlan, és egész évben gondok voltak vele, a csapatnak pedig még mostanra sem sikerült azt tökéletesen kiismernie.

Wolff még a Belga Nagydíj hétvégéje során beszélt arról, mit tartogathat számukra 2023. „Ez egy igazán nehéz helyzet, mivel nyilván az autónak van egy bizonyos koncepciója, és nem arról van szó, hogy csak úgy egyszerűen tesztelhetünk és kísérletezgethetünk bizonyos dolgokkal.”

„Szóval bárhogy is döntünk a következő évre, azt alaposan ki kell elemezni, mert az adataink nem adnak megfelelő eredményeket, nincsenek korrelációban a valósággal. Óriási teljesítményingadozást tapasztalunk, és ezzel egyelőre nem tudunk boldogulni.”

„Ha most például amellett döntenénk, hogy jövőre drámaian megváltoztatjuk az autó koncepcióját, akkor mi biztosítja azt, hogy az lenne a jobb irány?” A Mercedes már csak azért is bizonytalan, mert idén egy nagyon egyedi kialakítású autóval álltak elő, és egy drasztikus váltás után lényegében kezdhetnének mindent elölről.

Wolff elmondta, hogy ennek megfelelően még mindig folynak a belső megbeszélések arról, hogy milyen irányt vegyenek 2023-ra. „Meghagyjuk az alvázat a jelenlegi formájában? Milyen lesz 2023-ban? Vagy a súlyelosztáson kell változtatni? Hová kerüljön a mechanikai és az aero egyensúly? A karosszéria koncepciója nem megfelelő?”

„Ezek mind különböző pillérei az autónak, ami azt jelenti, hogy egyeseken változtathatunk, míg másokat megtartunk, és jelenleg is ezen törjük a fejünket.” Ezen kérdésekre pedig vélhetően még a szezon európai szakaszának lezárása előtt meg kell találniuk a választ.

„Különböző határidők vannak az autó különböző fontos elemeit illetően, és ezekről a következő hetekben döntenünk kell. El kell kötelezned magad egy adott koncepció mellett a karosszéria terén, a felfüggesztés kialakítása terén. És mi lesz a hűtéssel? Hová teszed a hűtőket, milyen lesz az erőforrás integrációja? Ezekről tényleg heteken belül döntenünk kell” – hangsúlyozta Wolff.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL