A Forma–1-es mezőny tagjait nagymértékben megosztotta a Fernando Alonso és George Russell között történt melbourne-i incidens és az abból fakadó büntetés. Most Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is elmondta véleményét a történtekről.

 Az Ausztrál Nagydíj utolsó előtti körében Alonso és Russell a hatodik helyért csatázott, amikor a spanyol megpróbált egy okos, de váratlan húzással egérutat nyerni magának a DRS-zóna előtt. A 6-os kanyarnál 100 méterrel korábban beleemelt a gázba, leváltott, még a fékre is rálépett egy picit, majd újra gázt adott, hogy aztán végül ismét fékezzen az ideális kanyarbejárathoz.

Russell azonban nem számított arra, hogy hirtelen ennyire közel kerül az előtte lévő autóhoz, így meglepettségében elrontotta a kanyart, kicsúszott, a gumifalnak csapódott, majd a pálya közepén kötött ki.

Az FIA bírái a versenyt követően 20 másodperces időbüntetéssel sújtották Alonsót potenciálisan veszélyes vezetésért, Russell pedig úgy érzi, helyes döntés született, máskülönben csak kinyitották volna Pandora szelencéjét a hasonló játszmázások előtt.

A Japán Nagydíj sajtónapján aztán a legtöbb pilótát kikérdezték az esetről, és eléggé eltérő véleményeket lehetett hallani. Sergio Perez, Charles Leclerc vagy éppen Nico Hülkenberg teljesen egyetértett a spanyol büntetésével, de Lando Norris inkább honfitársa nyakába varrta a történteket.

Wolff eközben ugyan nem ment el idáig, de azért mégsem védte meg teljesen pilótáját, mivel szerinte az egyszeres győztest is „terheli némi felelősség”. „Hallani lehet a versenyzőket, akik nyilvánvalóan sokkal jobban ismerik azt a pályán, amelyen és sosem mentem, ők pedig felemás véleményen vannak.”

„Szerintem Fernando agresszíven védekezett azzal, hogy megpróbálta megtörni a lendületet a kanyar előtt, és talán túl is ment a határon. George eközben csak megpróbált előkészíteni egy előzést, de azért őt is terheli némi felelősség, hiszen elveszítette az irányítást az autó felett.”

„Szóval én azt veszem le ebből a balesetből, hogy ezekben a gyors kanyarokban talán kicsikét a gokartos filozófiát kell alkalmazni, és a jobb kigyorsításra kell játszani.” Wolff tehát látszólag nem ítéli el annyira Alonso manőverét, mint egyesek: „De ki vagyok én, hogy megmondjam? Nem én ülök az autóban, sosem voltam ilyen szinten, szóval kívülről figyelem, és amikor ránézek az adatokra, a gázra és a fékezésre, akkor az mégis eléggé eltért a korábbi köröktől.”

Ezek alapján tehát az osztrák sem vitatja, hogy Alonso jelentős mértékben módosított a vezetésén abban a bizonyos körben, de mégsem húzta rá teljesen a vizes lepedőt a kétszeres bajnokra, és nem is állt ki teljes mellszélességgel Russell mellett.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL