hero image
dppi

Wolff: mi mindent kihoztunk az autóból, de a Red Bull sebessége „észbontó”

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón a 2024-es F1-es tesztek leggyorsabb köre – on-board a Ferrarival!

FORMA-1

Videón, ahogy lelassul a Red Bull a bahreini F1-es teszteken

FORMA-1

Amatőr felvételen a kiszivárgott 2024-es Red Bull (videók)

FORMA-1

Együtt tesztelt Hamilton és Alonso Spanyolországban

Motorsport.hu
2023/04/05 19:59
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szinte már nem érti, hogyan képes a Red Bull RB19-es autója olyan elképesztő sebességet elérni a DRS segítségével az egyenesekben.
Ajánlott 39 éves lett Lewis Hamilton

A csillagosok a szezon eddigi legversenyképesebb hétvégéjén vannak túl Melbourne-ben, hiszen az időmérőn a második és harmadik helyet szerezték meg, a futamon pedig remekül kezdtek, és összességében erős tempót is mutattak.

A Red Bullt és Max Verstappent azonban most sem lehetett megverni, Wolff viszont örömmel konstatálta, hogy milyen jó teljesítményre voltak képesek, és bízik abban, hogy a szezon későbbi részében érkező fejlesztések még tovább javítják majd a helyzetüket.

„Ezen a hétvégén szerintem az egykörös tempó és a versenytempó terén is előreléptünk. Itt kellene lennie a minimumnak? Ezt nem tudom pontosan, de szerintem maximalizáltuk a csomagunkat. Jó volt látni, hogy a Ferrari és az Aston Martin ellen versenyzünk, szóval most már csak meg kell erősíteni ezt a pozíciót, majd hozni az újításokat.”

Wolfftól megkérdezték azt is, hogy a melbourne-i aszfaltcsík karaktere mekkora szerepet játszott a teljesítményükben: „Szerintem mindenképpen előnyt jelentett az autónknak, amelynél hátul hiányzik még némi tapadás, de a pálya biztosan a segítségünkre volt. Ez talán kicsivel jobbnak láttat minket, mint amilyenek valójában vagyunk, de tudjuk a gyengeségeinket.”

Ami pedig a győzelmi esélyeiket illeti, látszott azért, hogy a Red Bull még mindig jelentős tempófölényben van, az egyenesekben pedig szinte átugorják az ellenfeleket a rendkívül hatékony DRS-ük segítségével. Wolff is erre hívta fel a figyelmet.

„Olyan egyenesbeli fölényük van nyitott DRS mellett, ami számomra észbontó. Ez azonban egy teljesítményalapú sport, szóval ha van egy autód, amely gyors az egyenesekben, mert a megfelelő dolgokat teszed, akkor rajtunk múlik, hogy megoldjuk ezt és elérjük ugyanezt a sebességet” – mondta zárásként Wolff.