Arra lehet számítani a 2023-as idényben, hogy a Mercedes sokkal erősebb formát mutat, mint a tavalyi szezon során, hiszen az év elején látott pattogást sikerült megoldaniuk, valamint a többi problémájukat is kielemezték.
A kérdés persze az, hogy mennyire adnak biztos alapokon álló visszajelzéseket a szimulációk, hiszen elméletileg a pattogást sem jelezték, legalábbis nem olyan mértékben, mint ahogy az végül megkeserítette Hamilton és Russell dolgát. Ennek kapcsán Wolff elárulta, hogy jó lenne, ha nekik is rendelkezésükre állna egy Newey-féle szakember.
„Kétségtelenül fontos tényező volt a Red Bull számára, hogy olyan szakembere volt, aki már dolgozott az F1-ben az úgynevezett ’ground effect’ idején” – jelentette ki Wolff, arra utalva, hogy nagy problémát okozott számukra az idény elején a folyamatos pattogás.
„Csapatként kétségtelenül alábecsültünk bizonyos szempontokat, de még mindig úgy gondolom, hogy az aerodinamikai mérnöki részlegünk rendkívüli, és talán egy ilyen nehéz szezon átvészelése hosszú távon még inkább a csapat hasznára válhat.”
A Mercedes bizakodó azzal kapcsolatosan, hogy az új konstrukció már nem fog ugyanazoktól a problémáktól szenvedni, amelyek a tavaly évben hátráltatták őket, ugyanakkor Wolff szerint mindez csak Bahreinben derül ki.
„Csak február végén, Bahreinben derül ki a teszteken, hogy valóban megoldottuk-e a problémáinkat. A szimulációk jól néznek ki, de már tavaly is jók voltak, és akkor az autó nem bizonyult versenyképesnek” – zárta le a gondolatait Wolff a Speedweek.com beszámolója szerint.