hero image

A Cupra kizárólag a Zengő Motorsporttal hajlandó elindulni a WTCR-ben

OLVASS TOVÁBB
MOTORSPORTOK

Ilyen közelről fotózták a fotósok Pérez hatalmas balesetét Monacóban (fotók)

MOTORSPORTOK

20 éve sem bírtak Michael Schumacherrel az ellenfelek

MOTORSPORTOK

Ma 59 éve szerezte első dobogóját az F1 nagy legendája

MOTORSPORTOK

Fotókon Matt Damon látogatása a McLarennél

Motorsport.hu
2022/04/28 19:19
A Cupra is átáll az elektromos változatokra az utcai autók kapcsán, és a versenyzésben is követni fogja ezt a tendenciát. A Cupra Leon Competición valószínűleg a spanyol gyártó utolsó belsőégésű motoros versenyautója lesz.
Ajánlott Harry Potter lett Charles Leclerc-ből a Ferrarinál (videó)

A Cupra már megtette az első lépéseket az elektromos versenyzés felé az e-Racer modellel, amely Mattias Ekström pilótával megnyerte az első ETCR bajnoki címet. „Nehéz végleges választ adni, de valószínű, hogy ez az utolsó. Az elektromos motorokra való átállásban vagyunk, a márka is átáll az utcai autókkal" - mondta Xavi Serra technikai igazgató a TouringCarTimes-nak.

A SEAT még 2014-ben a SEAT León Racerrel teremtette meg a TCR koncepció alapjait, mielőtt a Cupra önálló márkává vált. A kezdeti sikerek után aztán a 2020-as szezonra elindult a Leon Competición. A gyártó hasonló utat követett az ETCR-ben az e-Racerrel, amely 2018-ban lépett először pályára, és már a debütáló szezonjában győzelmet aratott.

A spanyol gyártó fokozatosan csökkentette erőfeszítéseit a WTCR-ben, és megerősítette, hogy 2022-ben már csak ügyfélcsapatoknak nyújtanak támogatást, a 2021-es partner Zengő Motorsport pedig a Cupra hivatalos támogatása nélkül maradt.

„Ez nem szakítás a csapattal, hanem inkább a Cupra tevékenységének leépítése, hiszen már egy ideje hivatalosan nem vagyunk jelen a WTCR-ben. Nem hagyjuk magára ügyfeleinket a belsőégésű bajnokságokban, és ezt a nemzeti sorozatokban bizonyítjuk is, nagyon erős támogatással, és ha vannak olyan ügyfelek, akik a mi autóinkkal akarnak versenyezni, akkor továbbra is támogatni fogjuk őket, legyen szó világ-, regionális vagy nemzeti szintről" - tette hozzá Serra.

Serra azt is tisztázta, hogy a következő WTCR-szezonban kizárólag a Zengő Motorsportnak kívánnak autókat biztosítani.

„Ha lesz ügyfélcsapat, az a Zengő lesz, és ők is csak az utolsó pillanatban hozzák meg a döntést, még ezen a héten is vannak eldöntendő kérdések, amikor már kevesebb mint két hét van hátra a szezon kezdetéig. Náluk van az összes anyag, és a döntés az ő kezükben van” – mondta.

A 2022-es WTCR és ETCR szezon május 6-8-án kezdődik a Pau de Ville utcai pályán.