A Ferrari a keddi napon jelentette be, milyen pilótákkal fog nekivágni az idei WEC-szezonnak, ahol hosszú idő után a GT-kategória mellett a nemrég létrejött Hypercar-porondon is szerencsét próbálnak egy vadonatúj versenygéppel.

F1-es vonatkozásban pedig érdemes kiemelni, hogy Antonio Giovinazzi is bekerült a hat versenyzőből álló felállásba. Az olasz még 2017-ben mutatkozott be az F1-ben, amikor az Ausztrál Nagydíjon a sérült Pascar Wehrleint helyettesítette.

Ezt követően aztán két éven át volt az Alfa és a Ferrari teszt- és tartalékpilótája, majd 2019-re állandó ülést kapott az előbbi alakulatnál Kimi Räikkönen oldalán. Ez a szereplés azonban 2021 végén megszakadt számára, és tavaly ismét korábbi szerepkörében kapott feladatot.

A 29 éves Giovinazzi 2023-ban is marad a Ferrari tartalékosa, de emellett már teljes szezont fog futni a WEC legmagasabb kategóriájában, ahol a maranellóaik debütálni fognak a 499P nevű hiperautóval. A szezonnak pedig természetesen része lesz a legendás Le Mans-i 24 órás is, ahol Giovinazzi most először indulhat majd a csúcskategória résztvevőjeként.

„A 499P debütálása meghatározó pillanat lesz az ágaskodó ló történetében, és hatalmas megtiszteltetés lesz számomra, hogy én is részese lehetek ennek. Tudjuk, hogy komoly felelősség hárul majd ránk, de igyekszünk rendkívüli alázattal viszonyulni hozzá. Azzal is tisztában vagyunk viszont, hogy mik az erősségeink, és felkészültünk erre a hatalmas kihívásra” – mondta az olasz.

Giovinazzi egyébként az 51-es rajtszámú Ferrarit terelgetheti majd, a csapattársai pedig Alessandro Pier Guidi és James Calado lesznek, akik már tapasztalt veteránnak számítanak a megbízhatósági versenyzésben.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL