A Miami Nagydíjat követően nem sokkal különleges eseményre került sor a legendás Nordschleife versenypályán, ahol egy bizonyos Franz Hermann néven bejelentkezett versenyző egy Ferrari 296 GT3 volánja mögött figyelemreméltó teljesítményt nyújtott a 20,832 kilométeres aszfaltcsíkon. A titokzatos pilótáról hamarosan kiderült, valójában nem más, mint Max Verstappen, aki inkognitóban szeretett volna ismerkedni a pályával.
A Red Bull holland versenyzője elmondta, bár valóban rekordidő alatt teljesítette a kört, nem ez volt a célja a teszttel. "Egyszerűen csak élvezni akartam a vezetést és megismerni a pályát az Emil Frey csapattal együtt. Az ő álmuk, hogy egyszer részt vegyenek a 24 órás versenyen. Szerencsénk volt az időjárással is, gyönyörű napsütéses idő volt" - nyilatkozta Verstappen.
A történet azonban váratlan fordulatot vett, amikor Marco Engel, a Mercedes DTM-pilótája a közösségi médiában megkérdőjelezte a Ferrari specifikációját. Az X-en közzétett bejegyzésében azt állította, hogy Verstappen autója DTM-es beállításokkal futott, ami könnyebb súlyt és nagyobb teljesítményt jelentett volna az NLS szabványhoz képest.
A holland világbajnok azonnal reagált a felvetésre. "Hamis állítások. Ne terjessz olyan dolgokat, amikről nem tudod, hogy valójában milyen beállításokkal és motorprogrammal mentünk. Miért mennék egy NLS tesztnapra helytelen BoP-val?" - írta válaszában. Engel később visszakozott, elismerve, hogy a paddockban hallott pletykák tévesnek bizonyultak.
A négyszeres világbajnok azt is elárulta, komoly tervei vannak a Nürburgringgel kapcsolatban. "Szeretnék a jövőben részt venni a 24 órás versenyen, ezért készülök ilyen alaposan. Ez a szenvedélyem. Idén is együtt dolgozom a GT3-as csapattal, szeretnék minél több tapasztalatot szerezni" - mondta Verstappen, hozzátéve, hogy a Red Bull várhatóan nem gördít akadályt a tervei elé, mivel ez a Forma-1-en kívüli magánidejében történik.
Bár Ralf Schumacher "nem túl okos döntésnek" nevezte a veszélyes pályán való tesztelést, Verstappen felkészülten érkezett a Nordschleifére.
"Több ezer kört teljesítettem már szimulátorban. Amikor a valóságban is odaértem, már csak a tapadási viszonyokat és az új aszfaltcsíkokat kellett megismernem. Természetesen néhány korlát elhelyezkedését is figyelni kellett, de a legfontosabb, hogy pontosan tudd, merre mész, és ezt én már tudtam" - osztotta meg tapasztalatait.