A Forma–1 népszerűsége rendkívüli módon megemelkedett az utóbbi években, 2019 óta azonban nem rendeztek versenyt az egyik legnagyobb távol-keleti piacnak számító Kínában. Csou Kuan-jü azonban arra számít, hogy az ország átlendül majd ezen.
Valtteri Bottas úgy véli, hogy újonc csapattársa, Csou Kuan-jü igazán erős bemutatkozó idényt produkált 2022-ben. A finn szerint a kínai legnagyobb erőssége az volt, hogy nem hibázott, ami az újoncokra általában nem jellemző.
Csou Kuan-jü az első kínai pilóta, aki teljes állású versenyzői ülést kapott a Forma–1-ben. Az Alfa Romeo színeiben mutatkozhatott be, az éve pedig eléggé hullámzó volt, hiszen voltak benne örömteli pillanatok, de komolyabb mélypontok is.
Nem sokon múlt, hogy az Aston Martin megelőzze az Alfa Romeo csapatát a konstruktőri pontversenyben – ha összejött volna, sokkal több pénzt kaphattak volna a csapatbajnoki helyezésükért.
Csou Kuan-jü elmondta, hogy a jelenlegi bizonytalanság Oscar Piastri és az Alpine körül megmutatja, hogy helyesen döntött, amikor elhagyta a franciák kötelékét, hogy az Alfa Romeóhoz szerződjön.
Csou Kuan-jü első kínai pilótaként állhatott fel egy F1-es nagydíj rajtrácsára Bahreinben, ahol aztán rögtön pontot is tudott szerezni. A szezonja azóta viszont sehogy sem akar beindulni, így kérdéses, mi lesz vele 2023-ban.
A barcelonai téli teszteken még csak álcafestéssel láthattuk a pályán az Alfa Romeo C42-est, vasárnap reggel viszont a csapat előállt a 2022-es festésével – a piros-fehér kombináció maradt, de nagyobb hangsúlyt kapott a piros szín.
Joe-nak hívja magát, ő az első kínai Forma–1-es pilóta, és 2022-ben az Alfa Romeo versenyzője lesz. A 22 éves fiatalember először adott interjút Svájcban a Blicknek.