Az elektromos autók piacán már most is vezető szerepet betöltő kínai autóipar újabb jelentős fejlesztéssel kívánja megerősíteni pozícióját a prémium szegmensben. A Great Wall Motor, amely nemrégiben mutatta be ikerturbós, 4,0 literes V8-as benzinmotorját és párhuzamosan fejleszti 3,0 literes hathengeres dízelmotorját, most egy olyan szupersportautó fejlesztéséről adott hírt, amely a vállalat szerint öt év munkájának gyümölcse.
A kínai vállalat műszaki igazgatója, Wu Huixiao egy Weibón megjelent interjúban nyomatékosította, hogy az új modell teljesítménye meghaladja majd a Ferrari mutatóit. A CnEVPost beszámolója alapján ugyanakkor a szakember azt is megosztotta, hogy a cég folyamatosan tanulmányozza versenytársai megoldásait, ezzel is elősegítve ambiciózus céljaik megvalósítását.
A teljesítményorientált modell jelentős váltást jelent majd a pickupjairól és SUV-jairól ismert vállalat portfóliójában, amely az autókedvelők körében elsősorban az Ora almárka - korábban Funky Cat néven ismert, majd Ora 03-ra átkeresztelt - elektromos kompakt modelljéről lehet ismerős.
A fejlesztési folyamat során a vállalat egy nürburgringi szakértőt is Kínába hívott, hogy első kézből szerezzenek tapasztalatokat a legendás német versenypályáról. A projekt azonban nem haladt zökkenőmentesen. Wu elismerte, hogy nehézségekbe ütköztek a karbon váz gyártása során, emellett a költségek csökkentése továbbra is kihívást jelent számukra, ami részben magyarázza, hogy az öt éve tartó fejlesztés ellenére miért nem mutatták be hivatalosan a modellt.
Az erőforrást illetően valószínűtlennek tűnik, hogy az említett V8-as motor kerül majd az autóba. Wu arra utalt, hogy ez a motor túl nagy lenne, azonban nem részletezte, hogy egy meglévő kisebb motor adaptálásán vagy egy teljesen új fejlesztésén dolgoznak.
A vállalat jelenleg is kínál egy ikerturbós 3,0 literes V6-os motort a Tank 700 modellben, amely plug-in hibrid rendszer részeként 516 lóerős teljesítményre képes. Emellett a Tank 500 Hi4-Z már most is lenyűgöző, 851 lóerős teljesítményt produkál hibrid hajtásláncával, amely egy 2,0 literes négyhengeres motort két elektromotorral kombinál.
A Ferrari SF90 Stradale említése arra enged következtetni, hogy a Great Wall Motor új modellje szintén plug-in hibrid hajtáslánccal készül majd. A kínai piacon egyébként már most is számos nagy teljesítményű tisztán elektromos sportautó található, köztük a BYD Yangwang U9 és a GAC Aion Hyper SSR.
Wu hangsúlyozta, hogy a hazai és nemzetközi riválisokkal való versenyképesség érdekében olyan autót kell alkotniuk, amely "az adrenalinszint emelkedését, hormonális változásokat és dopamintermelést vált ki".
Érdekesség, hogy kínai források szerint Jack Weit, a GWM elnökét nemrég egy Ferrari SF90 volánja mögött látták, ami alátámasztja a vállalat magas célkitűzéseit. Mindazonáltal szakértők szerint még ha az új modell gyorsabb és kedvezőbb árú is lesz, nehezen versenyezhet majd a maranellói márka presztízsével.
A mai kínai piacon azonban ennek kisebb jelentősége lehet, hiszen a helyi márkák egyre nagyobb teret nyernek hosszabb hatótávú, fejlett technológiával felszerelt elektromos járműveikkel, amelyeket gyakran jelentősen alacsonyabb áron kínálnak nyugati versenytársaiknál.
Kínán kívül azonban egy ilyen prémium sportautó értékesítése még kedvező ár mellett is komoly kihívást jelenthet, hiszen kevéssé valószínű, hogy a Ferrari rajongói tömegesen mondanák le rendeléseiket egy GWM vagy BYD modell kedvéért.