Az Európai Unió által bevezetett jelentős vámterhek nyomán a kínai autógyártók stratégiai váltást hajtottak végre az európai piacon, amelynek során az akkumulátoros elektromos járművek helyett egyre inkább a plug-in hibrid modellekre összpontosítanak.
A márciusi adatok alapján a BYD 3269 plug-in hibrid járművet értékesített az európai piacon, míg a Chery 757 darabot helyezett forgalomba, ami számottevő növekedést jelent a tavaly júliusban regisztrált szinte elhanyagolható mennyiséghez képest.
A Reuters beszámolója szerint az új európai uniós vámszabályozás következtében a BYD 27 százalékos, a Chery pedig 31,3 százalékos vámot kénytelen fizetni az akkumulátoros elektromos járművek után, miközben a plug-in hibrid modelleknél ez a teher mindössze 10 százalékot tesz ki.
A számok tükrében még szembetűnőbb a különbség, hiszen egy Németországban értékesített BYD Atto 3 akkumulátoros elektromos autó után 10 257 euró vámot kell fizetni, ugyanakkor a Seal U plug-in hibrid modell esetében ez az összeg mindössze 3999 euró.
A BYD márciusi teljesítménye a tisztán elektromos szegmensben 4633 eladott járművet mutat, ami több mint kétszeres növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, emellett a plug-in hibrid eladások a nulláról 3269 darabra emelkedtek.
A legnagyobb, 35,3 százalékos vámteherrel sújtott SAIC nem tudott érdemi előrelépést felmutatni a plug-in hibrid szegmensben.
Az Európai Unió és Kína között zajló egyeztetések ellenére a kínai gyártók új értékesítési stratégiája azt jelzi, hogy a hibrid technológia vált az európai piacra történő költséghatékony belépés elsődleges eszközévé.