Az F1 évtizedek óta legnagyobb átalakítása előtt áll, az új hibrid erőforrások ambiciózus 50-50 százalékos teljesítményelosztást alkalmaznak majd a belsőégésű motor és az elektromos motor között. Ezek a kifinomult erőforrások rövidebb és keskenyebb autókba kerülnek, amelyeket elődjeiknél sokkal mozgékonyabbra és fürgébbre terveznek.
Az új szabályrendszer kulcsfontosságú volt az új gyártók bevonzásában, mivel a megnövekedett fókusz a villanyosításra és a fenntartható üzemanyagokra segíti az F1-et lépést tartani az autóipar változó trendjeivel.
A drasztikus átalakítás azonban azon aggályokat is felvetette, hogy egyes csapatok és gyártók lemaradhatnak jövőre, ami nagyobb különbségeket eredményezhet a mezőny eleje és vége között.
Vasseur elismerte, hogy az új szabályok kezdetben káros hatással lehetnek a verseny szorosságára, de ez nem olyasmi, ami miatt „panaszkodni" szeretne. „Szem előtt kell tartanunk, hogy ez valószínűleg az utóbbi 25 év legnagyobb változása az F1-ben – hatalmas változások a motorban, az alvázon, valamint jelentős változások a versenyszabályzatban is," – nyilatkozta a Ferrari-főnök.
„Biztos vagyok benne, hogy nem mindannyian ugyanazt az irányt követjük, és nem tudjuk, mi lesz az eredmény 2026-ban – nem mondhatom, hogy a versenyek szorosabbak lesznek, mint idén, de a teljesítmények közeledésével az évek során hatalmas különbségekből jutottunk el odáig, hogy mindenki hat-hét tizedmásodpercen belül van," – tette hozzá.
Andy Cowell, aki a Mercedes erőforrás-részlegének vezetője volt, amikor a német gyártó évekig behozhatatlan előnyre tett szert 2014-ben, és most az Aston Martin csapatfőnökeként dolgozik, szintén úgy véli, hogy a mezőny szétnyílhat jövőre, de továbbra is támogatja a 2026-os szabályokat.
„2026 mindenki számára izgalmas – fejlett fenntartható üzemanyagok, 350 kW-os elektromos hajtás, más gumik, más aerodinamika... Fred-nek igaza van – a mezőny szétnyílik majd, és lesznek meglepetések, pozitívak és negatívak egyaránt, de ettől lesz izgalmas a sport."