hero image
dppi

Így szabadulna meg az időmérős játszmázástól Alex Albon

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Sainz és Piastri kerék a kerék elleni csatája a Miami Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Ma 42 éve halt meg tragikus hirtelenséggel a Ferrari legendás versenyzője

FORMA-1

Vonalzóval mérték meg az F1-es pilóták reakcióidejét a Miami Nagydíjon (videó)

FORMA-1

Ő lehet Lando Norris barátnője?

Motorsport.hu
2024/04/27 08:40
Alexander Albon szerint a csoportokra osztott kvalifikációval meg lehetne oldani azt a tülekedést, amiből egyre többet látni a Forma-1-es időmérőkön.
Ajánlott A közvetítésből kimaradt a zseniális, Alonso elleni előzés az F1-es Miami Nagydíjon (videóval)

A Forma-1 már jó ideje bővelkedik hasonló tülekedésekben, de a Kínai Nagydíj időmérőjén így is kilógott egy pillanat, amikor Nico Hülkenberg a bokszutca lassú részén rongyolt végig, ezzel egy megrovást kieszközölve a versenybíróktól. Albon mindeközben a csapatrádióban hívta fel a figyelmet az esetre.

A Williams pilótája így értékelte a történteket: „Azért szóltam be a rádión, hogy megbizonyosodjak róla, elém vágott-e Nico. Kevin és Nico általában szeretik kitenni a könyöküket, szóval igyekeztem őket kordában tartani.”

A 28 éves versenyző azonban elismerte, hogy ilyenek történnek, tekintve, hogy más tényezők is közrejátszanak, ha valaki a legtöbbet akarja kihozni egy körön az autóból: „Ilyen mindig lesz, egyre több és több is van belőle. Van ez a minimális delta köridő, itt és Szuzukában, mindenki igyekszik a lehető leglassabb lenni ezeken a gumigyilkos pályákon.”

Albon szerint a bokszutcában álló sorban nehéz megtalálni a megfelelő pozíciót, mert az sem jó, ha túl sokat kell állniuk a bokszutca végén, ahogy az sem, hogy a hátsó felén vannak a mezőnynek és lehűlnek az abroncsok, emiatt „játszmázássá” fajultak a dolgok:

„Az a baj, hogy ez kisebb káoszt eredményez, de jók vagyunk. Nem annyira zavar, mert a Williams nagyjából a bokszutca közepéről indul, szóval megválogathatjuk, hogy mikor jövünk ki. Nyilván az élcsapatoknak ez nagyobb probléma, de ők amúgy is gyorsak, szóval kit érdekel” – viccelődött.

A kétszeres dobogósnak lenne megoldása a problémára, mégpedig meghatározná, hány autó hajthasson egyszerre a pályára, főleg a kisebb pályákon: „Mindig is tetszett az ötlet, hogy megosszuk a mezőnyt a kvalira. Két csoport a Q1-ben és ezzel megszabadulunk a problémától Ausztriában, a Red Bull Ringen.”

„Ha a pályák elég nagyok, akkor erre nincs szükség, például Silverstone-ban, vagy Spában. A Q1-en lehetne rövidíteni és mindenkinek ugyanannyi ideje lenne, mint a Q2-ben és nem kellene szórakozniuk, csak kijönnek a bokszból és hajrá. De nem tudom, talán nem, lehet, hogy ez hülye ötlet.”