A BMW M részlegének vezetője, Frank van Meel határozottan kiállt az új M5-ös modell mellett, reagálva azokra a kritikákra, amelyek az autó megnövekedett súlyát érintik. Az új BMW M5 száraz tömege 2435 kg, folyadékokkal együtt pedig 2510 kg, ami 453 kg-mal több, mint elődje.

"Úgy terveztük meg az autót, hogy ne érződjön a súlya. Az emberek nem tudhatják, hogy az autó valóban túl nehéznek érződik-e, amíg nem vezetik, ahelyett, hogy Excel-táblázatban lévő adatokra hagyatkoznának" — nyilatkozta van Meel, hozzátéve, hogy a súllyal kapcsolatos negatív visszhang "egy kicsit idegesítette".

Az M részleg vezetője kiemelte, hogy a BMW "sok szenvedélyt fektetett bele, és tudatosan döntött a hibrid út mellett". Elmagyarázta, hogy az új M5 azért hibrid, mert ez volt az egyetlen mód arra, hogy a V8-as motor életben maradjon még egy generációra, különösen az egyre szigorodó európai emissziós szabályozások miatt.

A BMW fontolóra vette a teljesen elektromos változatot is, de elvetette az ötletet, mert az nem tudta volna biztosítani azt a konzisztens teljesítményt, amit egy tipikus M5-vásárló elvár. A bajor gyártó már rendelkezik az i5 M60-nal, mint a 5-ös sorozat elektromos M Performance verziójával.

"Az M részleg már korán tudta, hogy az új nagy teljesítményű sedan nehéz lesz, de megígérem az ügyfeleknek, hogy nem fogják érezni a súlyt" — hangsúlyozta van Meel. A vezető szerint a plug-in hibrid V8-as motor jelenleg az ideális erőforrás az új M5 számára.

Az interjú során van Meel megerősítette azt is, hogy a következő M3 modell mind hathengeres motorral, mind teljesen elektromos változatban elérhető lesz. Ez a kijelentés jól mutatja a BMW stratégiáját, amely igyekszik egyensúlyt teremteni a hagyományos teljesítményorientált modellek és az elektromos jövő között.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL