Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke kifejtette, hogy a 2025-ös autó az idei RB20-as modell evolúciós továbbfejlesztése lesz. "A jövő évi autó az idei következő evolúciós lépése lesz" — nyilatkozta Horner a Motorsport szerint. Ez a döntés több tényező eredménye, beleértve a költségplafont és a 2026-os szabályváltozásokra való felkészülést.
A csapat jelenleg szoros versenyben áll a McLarennel, és tisztában van azzal, hogy ha nem tesz jelentős előrelépést, a következő szezon még nagyobb kihívásokat hozhat. Ennek ellenére a Red Bull úgy döntött, hogy nem vág bele radikális változtatásokba, részben azért, mert erőforrásaikat a 2026-os motorfejlesztési projektre is koncentrálniuk kell.
Horner részletesen beszélt a Red Bull Powertrains részleg létrehozásáról, amely a csapat saját motorjának fejlesztéséért felelős 2026-tól. "Ez messze a legnagyobb kihívásunk. Létrehoztunk egy induló vállalkozást, agresszíven toboroztunk 600 embert, felépítettünk egy gyárat" — magyarázta a csapatfőnök. A Ford Motor Company-val kötött partnerség fontos szerepet játszik ebben a projektben.
A jelenlegi fejlesztéseket azonban korlátozza a csapat által használt szélcsatorna. A bedfordi létesítmény, amelyet a Red Bull 2005-ös F1-be lépése óta használ, technológiai korlátokkal küzd. "Van egy 60 éves szélcsatornánk. Ez még egy hidegháborús relikvia" — vallotta be Horner. A csatorna működése erősen függ a környezeti hőmérséklettől, ami korlátozza a használhatóságát.
A Red Bull már megkezdte egy új, korszerű szélcsatorna építését Milton Keynes-i gyárában, de ez várhatóan csak 2026-ra lesz üzemképes. Horner elmondta, hogy a beruházás csak azután vált lehetővé, miután világossá vált, hogy a szélcsatornák betiltására vonatkozó elképzelések nem valósulnak meg.