hero image
dppi

Ayrton Sennára emlékezünk, ma 30 éve hunyt el a legendás brazil világbajnok

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Új felvételeken a McLaren Monacói Nagydíjra tervezett Senna-festése

FORMA-1

Ayrton Senna legendás monacói gépészkedése a McLaren-Hondával (videó)

FORMA-1

Fotókon Charles Leclerc különleges és gyönyörű barátnője

FORMA-1

Ocon most senkit nem idegesített fel, inkább nagyot előzött Imolában

Motorsport.hu
2024/05/01 11:15
Ayrton Senna minden idők legjobbjaként hajthatta örök álomra a fejét, ideje korán egy tragikus baleset miatt.
Ajánlott Új felvételeken a McLaren Monacói Nagydíjra tervezett Senna-festése

Az 1994-es imolai hétvége az egyik legtragikusabb volt, melynek ideje alatt két F1-es pilóta is elhunyt. Szombaton Roland Ratzenberger vesztette életét egy olyan balesetben, amit nem lehetett túlélni az akkori technikával. Több mint 500g erő hatott a testére a volán mögött, és ugyan még életben volt az őt szállító mentőhelikopterben, nem sokkal később elhunyt.

Ayrton Senna erősen gondolkozott azon, hogy a történtek miatt ne álljon rajthoz, majd úgy döntött, részt vesz a versenyen. Utólag kiderült, ez az életébe került, de senki nem gondolta, hogy 24 órán belül bekövetkezik egy újabb tragédia, aminek a minimálisnál is kisebb volt az esélye, végül azonban megtörtént.

Rögtön tudni lehetett, hogy nagy baj, amikor Senna mozdulatlanná vált, és nem felelt a rádióban. Óriási pánik tört ki, és azokban a pillanatokban mindenki érezte, valószínűleg a lehető legrosszabb forgatókönyv zajlott le a helyszínen San Marino Nagydíjon. Később a televízióban jelentették be, Senna nem élte túl a becsapódást, aminek ma 30 éve.

Vészjóslóan indult a szezonja a brazilnak az új csapatánál, a Williamsnél, melyről azt gondolta, világbajnoki címet nyerhet velük. Hosszú idő után hagyta el a McLaren-Hondát, akikkel három világbajnokságot nyert, 1988 és 1993 között vezetett a briteknek, majd jött a rivális Williams, de csak három futamig tartott az együttműködés.

Senna az első két futamon még csak pontot sem szerzett, nem tudta befejezni a versenyeket. San Marinóban pedig halálos baleset érte. Annak ellenére váltott, hogy a McLarennel második lett 1993-ban, és az utolsó két futamot behúzta. Nem sokkal később pedig életét vesztette, és ezzel egy hosszú kálvária vette kezdetét, miután vizsgálat alá helyezték Sir Frank Williams istállóját a történtek miatt.