hero image
dppi

Leclerc: sosem volt még ilyen jó a Ferrari gumikezelése

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Új fotókon és videón a Ferrari szenzációs festése a Miami Nagydíjra

FORMA-1

10 legendás jelenet Senna és Prost F1-es rivalizálásáról

FORMA-1

Videón Ayrton Senna első F1-es győzelme, szinte vízen járt

FORMA-1

Ayrton Senna hihetetlen köre az 1990-es Monacói Nagydíjról a McLaren-Hondával

Motorsport.hu
2024/04/09 20:22
Charles Leclerc a remekül kivitelezett Japán Nagydíja után arról beszélt, hogy mióta a Ferrarinál vezet, még nem érezte ilyen jónak a gumikezelésüket.
Ajánlott Új fotókon és videón a Ferrari szenzációs festése a Miami Nagydíjra

A Ferrari a tavalyi szezonban rengeteget szenvedett a gyenge gumikezeléssel, ami miatt a futamokon rendszeresen hátrafelé meneteltek, és sokszor nem tudták jó eredményekre váltani az ígéretes szombati időmérős teljesítményüket.

Idén némileg azonban változott a helyzet, hiszen a vörösök a kvalifikációk alkalmával kevésbé erősek, a versenyeken viszont jelentősen javult a tempójuk, ami nagyrészt annak köszönhető, hogy az SF-24-es sokkal kíméletesebben bánik a Pirellikkel, és ezt Leclerc is elismerte.

„Mióta megérkeztem a Ferrarihoz, mindig az volt a tendencia, hogy nagyon gyorsak voltunk az időmérőkön, majd a futamon sokat szenvedtünk a gumikezeléssel” – nyilatkozta a Viaplaynek a monacói versenyző. „Egyelőre ez a legpozitívabb kezdése az évnek, amelyet eddig láttam a gumikezelés terén, és az autóval is könnyebb boldogulni.”

„És nem arról van szó, hogy mi, a pilóták teljesen eltérő dolgokat csinálunk most. Egyszerűen arról van szó, hogy az autó jobb helyzetben van és jobban bánik az abroncsokkal. Ez tehát jó jel és biztató a szezon hátralévő részére nézve.”

Leclerc Japánban mesterien kivitelezte az egykiállásos taktikáját, és egy ideig még a harmadik helyen is állt, de aztán Carlos Sainz egy eltérő taktikával előnyösebb helyzetben volt vele szemben és végül simán megelőzte őt.

„Őszintén szólva nem hiszem, hogy arra számítottunk, hogy mindkét autónk egy helyen lesz a futam egy pontján. Eltérő stratégián voltunk és Carlos sokkal gyorsabb volt a frissebb gumikon. Nem igazán volt értelme annak, hogy harcoljak vele” – mondta Leclerc annak kapcsán, hogy miért nem védekezett keményebben Sainzcal szemben a verseny végén.