Bár a Volkswagen korábban bejelentette, hogy az évtized végéig piacra dobja az elektromos Golfot, a projektet váratlan akadályok hátráltatják. Vállalati bennfentesek szerint a német autógyártó jelenleg nem rendelkezik elegendő forrással a wolfsburgi üzem szükséges átalakításához.
A Bloomberg értesülései alapján a beruházást egy későbbi időszakra kell halasztani, ami nagyjából kilenc hónapos késést eredményez az elektromos Golf visszatérésében. A helyzet nem csak a Golfot érinti: hasonló sorsra jutott az elektromos T-Roc crossover is, amelynek gyártását szintén Wolfsburgban tervezték elindítani.
A késedelem a jelenlegi, nyolcadik generációs Golf gyártására is kihatással lehet. A Volkswagen eredetileg 2027-től át akarta helyezni a modell gyártását a mexikói Pueblába, ám most úgy tűnik, a wolfsburgi üzemben a tervezettnél tovább folytatódhat a hagyományos Golf és kombi változatának összeszerelése.
Az új generációs Golf lesz az egyik első Volkswagen modell, amely az új Scalable Systems Platform (SSP) padlólemezre épül. Bár ez elsősorban elektromos autókhoz készül, képes befogadni belső égésű motorokat is – igaz, csak hatótávnövelő generátorként. A Volkswagen a Riviannal együttműködve dolgozik azon, hogy legsikeresebb modelljét "szoftver-vezérelt járművé" alakítsa.
Az elektromos Golf érkezése után a jelenlegi modell még egy ideig párhuzamosan kapható lesz. A Volkswagen szerint a Mk8 akár egy évtizedig is piacon maradhat, az EU belső égésű motorok értékesítését tiltó szabályozásának életbe lépéséig. Ez a jogszabály azonban még változhat: az év végén esedékes felülvizsgálat és az autógyártók növekvő nyomása miatt elképzelhető, hogy 2035 után is maradhatnak a benzinmotorok – igaz, vélhetően csak plug-in hibrid vagy hatótávnövelős elektromos változatokban.
Az európai eladási statisztikák azt mutatják, hogy az elektromos autók egyre népszerűbbek: az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint 2024 júliusáig az összes értékesítés 17,4 százalékát tették ki, szemben az egy évvel korábbi 13,8 százalékkal. Az olyan megfizethető modellek érkezése, mint a Volkswagen ID.2 Polo és ID.1, várhatóan tovább növeli majd az elektromos autók vonzerejét.
A korábban piacvezető Golf népszerűsége az utóbbi években jelentősen csökkent. A Reuters által látott belső dokumentumok szerint a gyártás a 2015-ös több mint egymillió darabról 2024-re 300 000 alá esett, és 2025-ben további csökkenés várható. A visszaesésben jelentős szerepet játszik a T-Roc crossover is, amely láthatóan elszívja a vásárlókat a hagyományos Golf és kombi változatok elől.