Bár a Hongqi név még kevésbé cseng ismerősen az európai autóvásárlók körében, Kínában a prémium szegmens meghatározó szereplőjeként tartják számon. Az 1958-ban alapított vállalat – amelynek neve vörös zászlót jelent – az ország egyik legrégebbi autógyártója, kezdetben kizárólag magas rangú kormányzati tisztviselők számára gyártott járműveket.
A kínai márka most Európa meghódítására készül, ahol olyan honfitársai nyomdokain kíván haladni, mint a BYD, a Chery vagy a Changan, amelyek már aktívan terjeszkednek a kontinensen. A vállalat ezen törekvését a müncheni autószalonon is demonstrálta, ahol bemutatta új, közepes méretű elektromos SUV modelljét, az EHS5-öt.
A Hongqi már most is jelen van néhány európai országban, köztük Norvégiában, Hollandiában és Lengyelországban, ugyanakkor 2028-ra már több mint 200 márkakereskedést terveznek nyitni szerte a kontinensen. A terjeszkedési stratégia részeként a Leapmotor nevű kínai gyártó elektromos platformját fogják használni több jövőbeli modelljükhöz is, amelyek közül az első 2026 utolsó negyedévében debütál.

Az EHS5 külső megjelenése vegyes képet mutat: míg elölről a Deepal modelljeire emlékeztet és oldalnézete sem különösebben egyedi, hátulját az ívelt LED-es hátsó lámpák teszik igazán feltűnővé. A járművet 85 kWh-s lítium-ion akkumulátorral szerelik, amely a WLTP szabvány szerint mintegy 550 kilométeres hatótávot biztosít, és 10-ről 80 százalékra mindössze 20 perc alatt tölthető.
Bár az európai verzió pontos teljesítményadatait még nem hozták nyilvánosságra, a kínai piacon 339 lóerős hátsókerék-hajtású és 610 lóerős összkerékhajtású változatban kapható. Mivel a kínai modell nagyobb, 111 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, az európai verzió vélhetően szerényebb teljesítménnyel érkezik majd.