hero image
dppi
6 ó

Vége a benzines Porsche Boxster és Cayman korszakának

A Porsche októberben befejezi a benzinmotoros 718-as sportautók gyártását, helyüket elektromos modellek veszik át.

A stuttgarti sportautógyártó 2025 októberében végleg lezárja a jelenlegi Boxster és Cayman modellek gyártását, miután a negyedik generációs 718-as sorozat már tavaly elbúcsúzott az európai piacoktól. A Motor1 szakportálnak nyilatkozva Frank Wiesmann, a Porsche Cars North America kommunikációs vezetője elmondta, hogy a legendás középmotoros sportautók utolsó példányai még ebben az évben legördülnek a gyártósorról.

Átalakuló gyártási struktúra

A 2016 óta Zuffenhausenben készülő modellpáros gyártásának egy részét 2022-ben az osnabrücki üzembe helyezték át, ahol a Volkswagen továbbra is folytatja majd a T-Roc Cabrio összeszerelését 2027-ig. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy az európai értékesítés leállítása ellenére a limitált szériás Boxster RS Spyder és Cayman GT4 RS változatok forgalmazása – különleges státuszuknak köszönhetően – továbbra is folytatódhatott.

Elektromos jövőkép késedelemmel

Oliver Blume vezérigazgató a vállalat legutóbbi közgyűlésén nyilatkozva hangsúlyozta, hogy az elektromos utódmodellek fejlesztése még folyamatban van, így azok piacra dobása csak középtávon várható. A szakember megosztotta, hogy az új generáció még dinamikusabb vezetési élményt és magasabb teljesítményt kínál majd.

Módosuló stratégia

A stuttgarti gyártó korábban azt a célt tűzte ki, hogy 2030-ra éves értékesítésének 80 százalékát elektromos járművek adják, ám ezt a tervet módosítaniuk kellett. Ennek eredményeként a Cayenne párhuzamosan fut majd elektromos változatával 2030-ig, míg a Panamera benzinmotoros verziói is megmaradnak a következő évtizedben. A 4,0 literes ikerturbós V8-as motort az Euro 7-es normáknak megfelelően alakítják át.

Hibrid megoldások a láthatáron

Az első generációs Macan 2026-os kifutását követően kizárólag elektromos utódja marad majd piacon, ugyanakkor a vállalat egy új benzines crossover fejlesztését is vizsgálja. Lutz Meschke, a Porsche korábbi pénzügyi vezetője tavaly novemberben meglepő bejelentést tett, amikor arról beszélt, hogy az eredetileg tisztán elektromosra tervezett modellekbe hibrid vagy hagyományos hajtásláncot is szerelhetnek.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL