A Rimac Technology a 2025-ös müncheni autószalonon mutatta be legújabb fejlesztéseit, köztük az új generációs szilárdtest akkumulátort és kétféle elektromos hajtásláncot. A komponensek a következő években kerülnek piacra, és több gyártó modelljeiben is megjelenhetnek.
Az akkumulátorok terén a Rimac a ProLogium és a Mitsubishi Chemical Group közreműködésével dolgozott ki egy olyan szilárdtest energiaforrást, amely a gyártó szerint új szintre emeli az energiasűrűséget és a biztonságot. A „Next-Gen” névre keresztelt akkumulátor kapacitása 100 kWh, energiasűrűsége pedig 260 Wh/kg. A legfigyelemreméltóbb azonban az, hogy gyorstöltővel mindössze 6,5 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra feltölteni.
Ha minden a tervek szerint alakul, az új akkumulátor 2027 negyedik negyedévében válik elérhetővé. Bár egyelőre nem tudni, mely gyártók alkalmazzák majd, a Rimac többek között a BMW-vel és a Porsche-val is együttműködik.
A Rimac emellett bemutatta az Evo akkumulátort is, amely 2026 közepén érkezik. Ez szintén 100 kWh kapacitású, ám energiasűrűsége alacsonyabb, 213 Wh/kg. Gyorstöltéssel több mint 16 perc szükséges ahhoz, hogy 10-ről 80 százalékra töltődjön.
A vállalat két hibrid akkumulátort is prezentált, köztük egy moduláris rendszert, amely 2026 elején kerül piacra. Ennek kapacitása 1 és 17 kWh között változhat, és a Rimac szerint „cserélhető cellakonfigurációkat” kínál, valamint „cell to pack integrált architektúrát fejlett biztonsági és hőmenedzsment funkciókkal”.
Az akkumulátorokon túl a Rimac bemutatta a Sinteg 300 és 550 típusú elektromos hajtásláncokat is. Ezeket kifejezetten nagy teljesítményű járművekhez tervezték, a sportos ferdehátúaktól az SUV-kig. A rendszerek 150 és 360 kW közötti teljesítményt nyújtanak, ami 204 és 489 lóerőnek felel meg. A gyártó közölte, hogy az 550-es egység gyártása már 2026-ban elindul.
„Amit az IAA-n bemutatunk, az az áttörő innováció és a gyártásra való felkészültség találkozása” – mondta Nurdin Pitarevic, a Rimac Technology operatív igazgatója. Hozzátette: „Ezek nem pusztán koncepciók, hanem olyan megoldások, amelyeket úgy fejlesztettünk ki, hogy a következő években több százezer járművet hajtsanak majd.”