A hatótávnövelés egyre nagyobb kihívást jelent az elektromos autók világában, különösen olyan távoli régiókban, ahol a töltőhálózat még nem épült ki megfelelően. Ezt a problémát igyekezett áthidalni egy kínai Tesla-tulajdonos, aki a Mount Everest kilátópontjához és Tibet lakatlan területeire tervezett utazást Model Y típusú járművével.
Innovatív megoldás a hatótáv növelésére
A tulajdonos autójának hátsó részére egy benzinüzemű generátort szerelt fel, amelyet a törvényi előírásoknak megfelelően még külön rendszámtáblával is ellátott. A módosítás célja nem az volt, hogy teljesen kiváltsa a hagyományos töltőállomásokat, sokkal inkább egy biztonsági megoldásként szolgált azokra a helyzetekre, amikor a következő töltőpont túlságosan messze található.
Az @Xiaomo néven ismert tulajdonos mindössze 2800 jüant (körülbelül 390 dollárt) költött a generátorra. A berendezés még az Everest-kilátópont 5300 méteres magasságában is képes volt 3 kilowatt teljesítményt leadni, ami óránként nagyjából 19 kilométernyi hatótávval növelte meg az autó kapacitását.
Gazdasági megfontolások
A Car News China beszámolója szerint bár a rendszer nem tekinthető valódi hatótávnövelőnek, hiszen menet közben nem képes tölteni az akkumulátort, mégis jelentős segítséget nyújt a kritikus helyzetekben. A benzines működtetés költsége kilométerenként 22 amerikai centnek megfelelő összeget tesz ki, ami ugyan magasabb a kínai hálózati áramról történő töltés költségénél, mégis elfogadható ár a biztonságért cserébe.
Noha a Tesla nem tervezi hatótávnövelők beépítését járműveibe, számos tulajdonos kísérletezett már hasonló megoldásokkal. Ezek közé tartozik az az autós is, aki Model S típusú járművének csomagtartójába turbódízel motort szerelt be.