A németországi sportautó-gyártó újabb jelentős előrelépést jelentett be a nagy teljesítményű motorok területén, miközben az autóipar egyre határozottabban az elektromos meghajtás felé fordul. Michael Schiebe, a Mercedes-AMG vezetője számos izgalmas részletet osztott meg a következő generációs V8-as motorral kapcsolatos tervekről, amelyek alapjaiban változtathatják meg a márka jövőbeli kínálatát.
Az affaltersbachi mérnökök egy teljesen új, síkforgattyús V8-as erőforrás fejlesztésén dolgoznak, amely 48 voltos mild-hibrid rendszerrel egészül ki. A szakemberek szerint ez a technológiai megoldás nemcsak a teljesítményt növeli majd, hanem jelentősen javítja az üzemanyag-hatékonyságot is. Schiebe elmondása alapján nem terveznek túlzottan elmozdulni a hibridizáció irányába, így a motor megőrzi eredeti karakterét.
A Mercedes-AMG számára kedvező fejlemény, hogy az Európai Unió belső égésű motorokra vonatkozó korlátozása csak 2035-ben lép életbe, az Egyesült Államokban pedig egyelőre nincs konkrét határidő megszabva. "Még számos év áll előttünk a V8-as motorokkal kapcsolatban" - nyilatkozta a Car and Driver magazinnak Schiebe, aki azt is megosztotta, hogy az új erőforrás több modellben is megjelenhet.
Az új fejlesztésű motor akár a meglévő portfólióban, akár teljesen új modellekben is helyet kaphat. A műszaki megoldások között szerepel egy váltóba integrált indítómotor is, amely tovább fokozza a rendszer hatékonyságát. A szakmai körökben nagy várakozás övezi azt a lehetőséget is, hogy az új V8-as visszatérhet egy átdolgozott C63-as modellbe.
A négyajtós AMG GT jövőjével kapcsolatban is érdekes részleteket árult el a vezető. "Meglátjuk, meddig folytatjuk a GT 4-Door gyártását. Talán lesz utódmodell, de erről egyelőre nem szeretnék találgatásokba bocsátkozni" - fogalmazott Schiebe.
Mindezek alapján, bár a Mercedes-AMG határozott lépéseket tesz az elektromos jövő felé, a V8-as motor továbbra is meghatározó szerepet játszik a vállalat stratégiájában. A fejlesztések azt mutatják, hogy a hagyományos erőforrások még évekig a kínálat szerves részét képezhetik, miközben a márka fokozatosan alakítja át portfólióját.