A Volkswagen hamarosan megszünteti az ID jelölést az elektromos járműveinek elnevezésében, helyette közérthetőbb neveket vezet be.

Az elektromos átállás következő szakaszában jelentős változásokat tervez a wolfsburgi autógyártó, miután a vállalat vezetősége arra a döntésre jutott, hogy felhagy az ID márkajelzés használatával. Az Auto und Wirtschaft osztrák szaklapnak adott interjúban a Volkswagen igazgatótanácsának tagja részletesen beszámolt a tervezett átalakításokról.

Martin Sander igazgatósági tag a szaklapnak elmondta, az olyan modellek, mint az ID.3, ID.4 és ID.Buzz egy korszak végét jelzik a márka történetében. A döntés értelmében az olyan készülő típusok, mint az ID.2 vagy az ID.EVERY1 már hagyományos elnevezéseket kapnak, így eltűnnek a csomagtartófedelekről a nagybetűk, írásjelek és számok különös kombinációi.

"A járművek ismét valódi neveket kapnak majd", nyilatkozta Sander az osztrák kiadványnak, majd hozzátette, ez a kérdés kifejezetten az új modellek piacra vezetésekor válik aktuálissá, mivel sem az ID.2, sem az ID.EVERY1 nem ezekkel a nevekkel kerül majd sorozatgyártásba.

Az átnevezési folyamat várhatóan 2026-ban kezdődik meg, amikor az ID.2 piacra kerül. Mindez összhangban áll Kai Grünitz igazgatósági tag 2024 elején tett nyilatkozatával, amely szerint a jelenlegi ID modellek ugyanebben az időszakban esnek át modellfrissítésen.

A névváltással és az új dizájnnal kapcsolatos részleteket egyelőre nem osztott meg a Volkswagen. Sander megfogalmazása szerint erre akkor kerül sor, amikor eljön a megfelelő pillanat, ami ideális lehetőséget teremt a német gyártónak az elektromos járművek arculatának teljes megújítására.

Az ID megjelölés önmagában nem számított rossz választásnak, mégsem illeszkedett szervesen a Volkswagen hagyományaihoz. A márka ugyanis olyan modellek révén építette fel hírnevét, mint a Golf, a Polo vagy a Passat, amelyek mindegyike mögött átgondolt történet húzódik. Bár az elektromos korszakba való belépéshez logikus lépésnek tűnhetett a névváltás, a modern elnevezések mégsem váltottak ki különösebb érzelmi hatást a vásárlókból.

A szakértők szerint az ID korszak lezárása üdvözlendő fejlemény. Jóllehet ez a jelölés segítette a Volkswagent az elektromos átállás első szakaszában, mégsem bizonyult igazán emlékezetes választásnak. Az autóipar más szereplői szintén felismerték a változtatás szükségességét, amit jól példáz a Mercedes-Benz döntése az EQ termékcsaláddal kapcsolatban, valamint az Audi lépése a sajátos számozási rendszerének felülvizsgálatára.

A döntés egyben azt is jelzi, hogy a Volkswagen számára az elektromos járművek többé nem számítanak különleges, prémium kategóriás termékeknek. Egyszerű autókról van szó, amelyeket hétköznapi emberek használnak, mindössze azzal a különbséggel, hogy benzin helyett elektromos árammal működnek, így megérdemlik a hagyományos elnevezéseket.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL