A Volkswagen bemutatta első, Kínának szánt elektromos SUV-ját, amelyet a kínai Xpenggel közösen fejlesztett. Az új modell az ID. Unyx 08 nevet kapta, és a gyártó szerint 2026-ban kerül a kínai kereskedésekbe.
Az ID. Unyx 08 a 2025-ös sanghaji autószalonon bemutatott ID.EVO koncepcióautó alapján készült, és 5 méteres hosszával, valamint akár 700 kilométeres hatótávjával a Volkswagen egyik legnagyobb hatótávolságú elektromos SUV-ja lesz. A modell egy- vagy kétmotoros változatban is elérhető lesz, az erősebb, összkerékhajtású verzió pedig közel 500 lóerőt kínál.
A látványos külsőhöz a Volkswagen Anhui vegyesvállalat tervezői nyúltak, amelyet a német gyártó a kínai JAC Motorral közösen működtet. A formavilág szinte teljesen hű maradt a koncepcióhoz, megőrizve a letisztult vonalakat, a rejtett ajtókilincseket, a sötétített A-oszlopokat és a hangsúlyos hátsó vállrészeket. Az autó különleges megoldása a hátsó spoiler alá integrált, világító farkasfej-logó, amely a márka kínai identitását erősíti.

A gyártó egyelőre nem mutatta meg a belsőt, de annyit megerősített, hogy az autó mesterséges intelligenciával működő fedélzeti asszisztenssel és L2++ szintű vezetéstámogató rendszerrel érkezik. A kínai piaci trendeket követve egy hatalmas központi kijelzőre és egy kompakt digitális műszeregységre számíthatunk.
Az autó műszaki alapját egy 800 voltos rendszer adja, amely gyors töltést és hatékony energiafelhasználást tesz lehetővé. A hajtásláncban a hátsó motor 308 lóerőt, az első pedig 188 lóerőt teljesít, így az összteljesítmény 496 lóerőre tehető. Az energiát egy, a kínai CATL által gyártott lítium-vas-foszfát akkumulátor biztosítja, bár annak kapacitását egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
A modell 5000 milliméter hosszú, 1954 milliméter széles és 1688 milliméter magas, tengelytávja pedig 3030 milliméter. Méreteivel az ID. Unyx 08 a Tiguan és az Atlas közé pozicionálható, azonban tengelytávja mindkettőnél nagyobb, ami bőséges belső teret ígér.
A Volkswagen ezzel a modellel is jelzi, hogy komolyan veszi a kínai elektromos autópiac kihívásait. A német gyártó 2030-ig harminc új modellt tervez bemutatni az országban, ezek közül húsz teljesen elektromos lesz. Az ID. Unyx 08 után egy hasonló stílusú elektromos szedán is érkezik, amely az Xpeng P7 alapjaira épül.

