Kiss Sándor|2025. 11. 21. 12:57
A Liberty Media vezetője szerint az Apple kulcsszereplővé válhat az F1 médiapiacán.

A Liberty Media vezérigazgatója, Derek Chang szerint az Apple egyre határozottabban jelzi F1-es ambícióit, ugyanis a techóriás már most komoly érdeklődést mutat a jövőben megújuló globális közvetítési jogok iránt. A vállalat 2026-tól az Egyesült Államok teljes F1-es sugárzását átveszi, ám a jelek alapján ennél sokkal nagyobb tervei vannak.

Chang a CNBC műsorában beszélt arról, hogyan látja az Apple szerepét a sportág médiapiacán, és felidézte, hogy az együttműködésük az F1-film sikere nyomán vált még szorosabbá. Úgy fogalmazott, hogy a jelenlegi médiakörnyezet már rég nem csak a vasárnapi másfél órás futamokról szól, ugyanis „mindig jelen kell lenni, mindig elérhetőnek lenni” – ezt pedig az Apple technológiai háttere különösen megerősítheti.

„Az F1-film készítése mellett párhuzamosan jutottunk el odáig, hogy megállapodást kötöttünk az Apple-lel az amerikai közvetítési jogokról” – mondta, majd arról beszélt, hogy a médiafogyasztási szokások teljesen átalakultak a technológiának köszönhetően. Hangsúlyozta, hogy ma már nem csak az számít, mi történik a futam alatt, ugyanis „az élmény folyamatos, mindig jelen van”.

Chang szerint az Apple technológiai képességei képesek új szintre emelni a sportág közvetítését és a rajongói élményt. Úgy fogalmazott, hogy ez az újfajta megközelítés tovább erősíti majd a Forma–1 márkáját, ugyanis „az élmény egésze válik gazdagabbá, és ez jelentős mértékben növeli a sportág ismertségét”.

Rámozdulhatnak a globális jogokra is

A CNBC újságírója azt is megkérdezte tőle, szerinte az Apple beszállna-e a világjogokért folyó versenybe, amikor azok elérhetővé válnak. Chang erre határozottan úgy reagált, hogy a vállalat „nagyon aktív lesz”, amikor eljön az idő. A Liberty Media vezetője azt sem titkolta, hogy jelenleg is több fronton tárgyalnak az Apple-lel, ugyanakkor a részleteket nem osztotta meg.

Októberben az Apple és az F1 hivatalosan is bejelentette, hogy 2026-tól az Apple TV veszi át az amerikai sugárzást, egy öt évre szóló szerződés keretében, amely szezononként nagyjából 140 millió dollár értékű.

„A film megmutatta, hogy mennyire nagy lehetőség van az F1-ben”

Az Apple szolgáltatásokért felelős vezetője, Eddy Cue a hétvégi Las Vegas-i Nagydíjon beszélt arról, hogyan mélyült el kapcsolatuk az F1 vezérkarával. Kiemelte, hogy hosszú ideje ismeri Stefano Domenicalit, és a közös F1-film olyan közel hozta egymáshoz a feleket, hogy a projekt új szintre emelte az együttműködést.

„A film óriási siker, minden idők legsikeresebb sportfilmje, és Brad Pitt karrierjének is a legnagyobb dobása. Még meg sem jelent az Apple TV-n, csak december 12-én kerül ki, de így is elképesztő az érdeklődés” – mondta, majd hozzátette, hogy az F1 népszerűsége az Egyesült Államokban hatalmasat nőtt, ugyanakkor még mindig bőven van tér a fejlődésre.

Cue szerint az F1 jóval nagyobb volumenű sport, mint az a labdarúgó-bajnokság, amelynek közvetítési jogait az Apple korábban megszerezte. „Ez egy teljesen más szint” – fogalmazott. Úgy véli, az F1 olyan kulturális jelenséggé nőtte ki magát, amely messze túlmutat a versenyzésen, és ez hatalmas lehetőséget jelent számukra.

Azzal kapcsolatban, hogy az Apple TV-n plusz előfizetés nélkül lehet majd nézni a futamokat, Cue úgy fogalmazott, hogy ez sokkal szélesebb közönséghez juttatja majd el a sportágat, hiszen „nem külön csomag, nem külön bérlet, hanem a teljes előfizetés része”.