hero image
dppi

Az FIA nem engedte Hertának, hogy egy kisebb kategóriában szerezzen licencpontokat

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Belsőkamerás videón Lando Norris szenzációs esős köre a Kínai Nagydíjról

FORMA-1

Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

FORMA-1

Fernando Alonso úgy dob, mint egy NBA-játékos (videó)

FORMA-1

Kiderült, miért gyulladhatott ki a fű a kínai F1-es hétvégén

Motorsport.hu
2023/01/21 10:59
Colton Herta a tavalyi évben egészen közel került ahhoz, hogy az IndyCarból az F1-be kerüljön, végül azonban nem történt meg a váltás, mert az amerikainak nem volt elég szuperlicencpontja. Ezt próbálták volna orvosolni azzal, hogy egy kisebb szériában versenyeztetik őt, de erre az FIA végül nem adott engedélyt.
Ajánlott Videós összefoglaló a Kínai Nagydíj őrült sprint időmérőjéről

Erről az amerikai F3-as és F4-es sorozat versenyigazgatója, Scott Goodyear beszélt. Hertát eredetileg az AlphaTaui akarta leszerződtetni, miután kiderült, hogy Pierre Gasly az Alpine-hoz szeretne menni.

Helmut Markóék pedig mindent meg is tettek annak érdekében, hogy megtörténjen a váltás, még az FIA különengedélyét is kérték, Hertának azonban csak 32 pontja volt a szükséges 40-ből, így nem kaphatott F1-es jogosítványt.

Pedig Herta édesapja, Bryan Herta már tavaly nyáron felvette a kapcsolatot az amerikai regionális bajnoksággal, ahol a győzelemért 18 pont szerezhető, hátha a fia el tudna indulni a sorozat következő idényében. Az FIA azonban erre sem adott engedélyt.

„Mi is kínálunk szuperlicencpontokat a bajnokságban versenyzőknek, és ha megnyered az F3-as, F4-es vagy regionális szériát, akkor azért több pont jár, mintha az Indy Lightsban [már Indy NXT] lennél első” – magyarázta Goodyear a Racer to Racer podcastben.

„Érdekes ez, mert Bryan Herta júliusban felhívott engem. Tudni akarta, hogy Coltonnak lehetősége lenne-e elindulni az F3-ban, mert több licencpontra volt szüksége. Mi áldásunkat adtuk rá, de az FIA-tól már nem kapta meg a jóváhagyást.”

„Nehéz helyzet volt ez, mert a csapatok és a pilóták az F3-ban majd kiugrottak a bőrükből, mert azt gondolták, hogy egy Colton kaliberű versenyző fog csatlakozni hozzájuk, és ezzel felmérhetik, pontosan milyen képességekkel is rendelkeznek az egyik legjobb pilótához képest.”

Ez azonban végül mégsem következett be, így Hertáéknak le kellett mondaniuk arról, hogy a Forma–1-ben versenyezhessenek, de könnyen lehet, hogy csak egy időre. Az Andretti Global ugyanis nagyon be szeretne szállni a királykategóriába, és Michael Andretti, aki Herta csapatfőnöke az IndyCarban, többször is utalt rá, hogy ha engedélyt kapnak a belépésre, akkor szinte biztosan a fiatal amerikai lenne az egyik versenyzőjük.