hero image
Twitter/Alfa Romeo

Ezért döntött az Alfa Romeo a radikális változtatások mellett

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

„Nincs jövőjük” a csapatnál – a teljes páros távozhat az F1-es istállótól

FORMA-1

„Egy feltétellel vinné el a Williams Antonellit, de az FIA-ra is szükség lenne...”

FORMA-1

Nagy harc folyik a hatalmas szponzorért az F1-ben, a McLaren vezet

FORMA-1

Új felvételek jelentek meg a Ferrari valaha volt legmenőbb F1-es szereléséről

Motorsport.hu
2023/02/08 17:29
Az Alfa Romeo a keddi napon leplezte idei versenyautóját, a C43-at, az istálló pedig elmondta, hogy lényegében rá voltak kényszerítve arra, hogy „bátrak” legyenek, ha ki akarták javítani a tavalyi gyengeségeket.
Ajánlott „Egy feltétellel vinné el a Williams Antonellit, de az FIA-ra is szükség lenne...”

A svájci bázisú alakulat ugyan csak a negyedik volt a sorban az autóbemutatók terén, de ők voltak az elsők, akik egy valódi, vagy legalábbis ahhoz nagyon közel álló autóról rántották le a leplet Zürichben.

A C43-as az utolsó modell lesz a Sauber és az Alfa Romeo együttműködése során, hiszen az év végével szakítanak egymással a felek, és onnantól kezdve már szinte minden az Audi 2026-os érkezéséről fog szólni.

Ennek ellenére az alakulat azonban nem ülhetett a babérjain a téli szünetben, hiszen ugyan 2022-ben egy komolyabbat léptek előre a mezőnyben, de a teljesítményük így is hagyott némi kívánnivalót maga után, és az év második részére elég komolyan visszaestek.

A csapat technikai igazgatója, Jan Monchaux a bemutatón elmondta, milyen irányt vettek az idei gépükkel, és hogy miért volt szükség komolyabb változtatásokra tavalyhoz képest. „Ez a projekt már lényegében a tavalyi bemutatónk után néhány héttel meg is kezdődött.”

„Viszonylag egyértelmű volt számunkra, hogy vannak olyan területek, melyekben nagy potenciál rejlik, de 2022-ben már nem lett volna módunk kiaknázni azokat. Ennek megfelelően elsősorban az autó hátsó részére fókuszáltunk, ahol elég bátrak akartunk lenni ahhoz, hogy megtehessük vele a következő lépést.”

„Ami a puszta fejlesztési lehetőségeket illeti az autó hátulján, most sok olyan megoldás felé nyílt meg az ajtó, melyeket tavaly nem tudtunk implementálni. Idővel pedig az is világossá vált, hogy sok a megbízhatósági gondunk, ezért most sok belső dolgon is változtattunk, hogy kezelni tudjuk ezeket a problémákat.”

„A múltban mindig jók voltunk a megbízhatóság terén, de valahogy elvesztettük az egyik legkomolyabb erősségünket” – magyarázta Monchaux, aki azt is hozzátette még, hogy a padlólemezre vonatkozó idei szabálymódosításokat ugyan jól fogadták, de azok időzítése szerinte elég késői volt.

„Mi szeretjük a változást, mert az mindig egy új lehetőséget biztosít. Az időzítés viszont eléggé idegesített minket, mert nagyon későn, 2022 augusztusában jelentették csak be, ez pedig általában a nagyobb csapatokat hozza előnybe.”

„Elsősorban a padlólemezt érintik a változtatások, hiszen az FIA úgy határozott, hogy annak éleit 15 milliméterrel meg kell emelni, ami nem tűnik soknak, de arra elég volt, hogy sokáig vakarjuk a fejünket, és újra is kellett terveznünk a padlólemezt és az autó hátsó részét. Ennek ellenére eddig boldog vagyok az elért fejlődéssel.”