Nico Hülkenberg arra figyelmezteti a szakmát, hogy még korai bármilyen feltételezésbe bocsátkozni a 2026-os új motorszabályokkal kapcsolatban, noha az Audi már megkezdte a szimulátoros munkát.
Több istálló is leállította idei autójának fejlesztését, hogy minden erőforrást a 2026-os projektre összpontosíthasson, tekintve a szabályváltozások jelentős mértékét. Az új szabályrendszer értelmében az erőforrások teljesítményének fele-fele arányban kell származnia elektromos és belső égésű komponensekből, amit sokan a Forma–1 történetének legnagyobb technikai változásaként emlegetnek.
Számos pilóta már kipróbálhatta szimulátorban az új szabályrendszer szerint épült versenyautókat, és az első tapasztalatok aggodalomra adnak okot. A paddockban többen azt állítják, hogy az új konstrukciók másodpercekkel lassabbak lesznek a jelenlegi ground effect korszak autóinál, ráadásul az energia-visszanyerés nehézségei biztonsági kockázatokat is felvethetnek.
A német versenyző nemrég kezdte meg a szimulátoros munkát az Audi 2026-os autójával, így első kézből tapasztalhatta meg, mire számíthatunk jövőre. "Még csak most kezdtük el a munkát, korai szakaszban járunk" – fogalmazott Hülkenberg. "Az első benyomásokat már megszereztük, de még rengeteg a tennivaló."
A tapasztalt pilóta elismerte, hogy jelentős különbségeket érzékelt a jelenlegi Sauber F1-es autóhoz képest, ugyanakkor hangsúlyozta: még rengeteg változás várható a 2026-os szezonnyitóig. "Természetesen más az autó karakterisztikája, de végső soron ez is egy versenyautó, csak más módon éri el a célját" – nyilatkozta. "Ugyanakkor szerintem túl korai lenne ezt referenciaként kezelni. Amit most látunk a szimulátorban, az még biztosan nem a végleges verzió. Óvatosnak kell lennünk az elhamarkodott következtetésekkel."
