Az osztrák szakember vezeti a Red Bull juniorprogramját, valamint tanácsadóként is szolgál az F1-es csapat számára, miközben hangzatos és őszinte stílusával a paddock egyik legprominensebb figurája.
Néhány verseny erejéig ő maga is volt Forma–1-es versenyző még a az 1970-es évek elején, és sikerült neki diadalmaskodnia Le Mans-ban a Porschéval. Marko már 2005, vagyis az energiaitalosok F1-be érkezése óta tölti be jelenlegi szerepeit, miközben a testvércsapat, az AlphaTauri működésébe is van beleszólása.
A 80-hoz közelítve már azt hihetnénk, hogy talán ő is inkább arra vágyik, hogy nyugodt körülmények között töltse mindennapjait, nem pedig a világ körül utazgatva, Marko azonban egyelőre nem álmodozik ilyesmiről.
Az Auto Hebdo egy interjúban meg is kérdezte tőle, hogy honnan szedi az energiát a folytatásra. „Minden a szenvedélyről szól, én pedig nagyon lelkes vagyok. Szeretem ezt a sportot és szeretek nyerni. Számomra ez nem jelent stresszt. Jól érzem magam, és amíg megfelelően tudom végezni a munkám és nem rúgnak ki, addig csinálni fogom!”
Persze a motivációjának az is jót tesz, hogy a Red Bull jelenleg nagyon sikeres az F1-ben, hiszen tavaly újra bajnoki címet ünnepelhettek, és idén sem állnak rosszul. A kérdésre, miszerint a 2021-es diadal volt-e a legnagyobb pillanata a kategóriában, Marko igennel felelt.
„Igen, mert sikerült véget vetnünk a Mercedes dominanciájának, amely 2014 óta tartott, amikor bevezették az új motorformulát. Sokat szenvedtünk az évek során, a Honda viszont mindent beleadott, hogy egy erős motort alkosson. Majd pedig megnyertük a bajnokságot a juniorprogramunk egykori tagjával, legyőzve egy hétszeres bajnokot. Természetes, hogy ez volt a legnagyobb pillanat.”
A szabadszájú szakember tehát egyelőre nem megy sehová, ami jó hír a bikásoknak, és vélhetően jó hír a rajongóknak is, hiszen így még tovább élvezhetjük a paprikás megjegyzéseit és kendőzetlen beszólásait.