A szuperlicenc-rendszer jelenleg nagy beszédtéma a Forma-1-ben, miután Colton Hertát szeretné az AlphaTauri. Will Buxton azonban arról beszélt, hogy miért is találták ki egyáltalán a szabályt.

Max Verstappen 2015-ben debütált a Forma-1-ben a Toro Rossónál, és ez rengeteg kritikát váltott ki. Sokak szerint a valaha volt legfiatalabb F1-es pilóta túl fiatal volt ahhoz, hogy már a sportágban tevékenykedjen. Verstappennek ugyanis még jogosítványa sem volt, amikor 17 évesen debütált. Ez arra késztette az FIA-t, hogy intézkedéseket hozzon.

Bevezették a szuperlicenc-rendszert, hogy biztosítsák, hogy soha többé ne léphessen be az F1-be olyan fiatal pilóta, akinek ilyen kevés tapasztalata van a formaautókban (Verstappen mindössze egy szezont versenyzett a Forma-3-ban).

Azóta a fiatal versenyzőknek 40 pontot kell gyűjteniük a különböző előkategóriákban, mielőtt átkerülhetnek az F1-be. Emellett tizennyolc év a minimum életkor, és a versenyzőnek jogosítvánnyal kell rendelkeznie.

„Érdekes, hogy a szuperlicenc pontrendszerét egy olyan pilóta miatt vezették be, aki eddig 17 pole-t, 21 leggyorsabb kört, 30 győzelmet, 72 dobogót, egy világbajnoki címet gyűjtött össze, és jó úton halad a második felé" – írta Buxton a Twitteren.

Az AlphaTauri és Colton Herta tehát most várakozik. Herta fiatalon hét futamot nyert az IndyCarban, de ez a bajnokság eléggé alulértékelt az FIA pontrendszerében, ami azt jelenti, hogy Hertának nincs elég pontja a szuperlicenchez. A Red Bull reméli, hogy az FIA kivételt tesz, de Nyck de Vries ezt igazságtalannak tartaná.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL