A francia versenypályán kezdetben Fabio Quartararo és a Yamaha dominanciája érvényesült, ugyanakkor a kvalifikáció záró szakaszában alapjaiban változott meg a helyzet. A francia közönség kedvence 1:31.054-es idővel nyitotta meg a küzdelmet, majd ezt követően elsőként törte át az 1:31-es határt.
Az európai versenyzők erőteljes jelenlétét mutatta Bagnaia, mindkét Binder, Aldeguer és Bezzecchi kiemelkedő teljesítménye. A mezőny rendkívüli kiegyensúlyozottságát jelezte, hogy az első szakaszban 16 versenyző száguldott mindössze 0,8 másodperces különbségen belül. A japán újonc, Ogura Ai azonban nem tudta elkerülni a bukást Trackhouse Apriliájával, bár szerencsére a tartalék motorral folytathatta a gyakorlást.
A kvalifikáció középső szakaszában a Ducati versenyzői fokozták a tempót. Alex Marquez beékelődött a Yamaha-duó közé, majd Marc Marquez két egymást követő leggyorsabb körrel vette át a vezetést, 1:30.467-es idővel. Eközben a kétszeres MotoGP-világbajnok Bagnaia a harmadik helyre kormányozta magát, azonban Maverick Vinales, a KTM Tech3 pilótája hamarosan megelőzte.
A lágy hátsó gumik felszerelését követően jelentősen megélénkült a mezőny. Luca Marini a Honda színeiben a negyedik pozícióig jutott előre, míg Vinales több szektoros legjobb időt futott, ám végül mindössze 5 ezredmásodperccel maradt el az élen állótól. A spanyol versenyző harmadik kísérlete a kavicságyban végződött, amely után sprintben tette meg az utat vissza a boxba.
A kvalifikáció hajrájában Quartararo ideiglenesen visszavette a vezetést, azonban Marc Marquez megdöbbentő teljesítménnyel, 1:29.855-ös idővel új pályacsúcsot állított fel. Az LCR Honda versenyzője, Zarco a hetedik helyről várta az utolsó próbálkozását, ám egy bukás meghiúsította Q2-es továbbjutási esélyeit.
A záró percekben több Ducati-pilóta is javított pozícióján. Bagnaia megszerezte a harmadik helyet, közvetlenül mögötte a Gresini újonca, Fermin Aldeguer végzett. A Yamaha versenyzője, Miller egy kaotikus körrel a hatodik helyen biztosította helyét a Q2-ben, ahová végül Acosta, Morbidelli és Bezzecchi is bejutott.
A gyártói sokszínűséget jól mutatja, hogy öt Ducati, két KTM, két Yamaha és egy Aprilia kvalifikálta magát a legjobb tíz közé. Miguel Oliveira, aki hét futamot kihagyott sérülés miatt, 2,47 másodperces hátránnyal a 21. helyen zárt a Honda szabadkártyás versenyzője, Nakagami Takaaki mögött.