Motorsport.hu|2025. 10. 14. 10:20
Mick Schumacher problémamentes tesztet teljesített az Indianapolis Motor Speedwayen, a tempója és a visszajelzései alapján egyre komolyabban mérlegeli az IndyCar felé vezető utat.

Schumacher a nap elején és délután is az élmezőnyben zárt, délelőtt a leggyorsabb, délután a második idő fűződött a nevéhez, miközben a mezőnyben újoncok és olyan állandó versenyzők is köröztek, mint Alexander Rossi és Christian Rasmussen.

A délutáni etapot a korábbi Forma–2-es és regnáló Indy NXT-bajnok, Dennis Hauger zárta az élen. A teszt fókusza nem a kvalifikációs tempó volt, inkább az ismerkedés a sorozattal – erről a Motorsport-Total.com és más kiválasztott újságírók előtt beszélt hosszan.

A beszokás után a német pilóta első benyomásai határozottak voltak, és az open-wheel gépek iránti vonzalma sem változott.

„Imádom az open-wheel autókat. Apukám mindig azt mondta, hogy a Schumacherek akkor a leggyorsabbak, ha látják az első kerekeket. Tetszik ez az idézet” – mondta a korábbi F1-es.

A felkészülést nem bízta a véletlenre, az üléspróbát október 10-én reggel 8-kor kezdte, délután teljes Honda-szimulátoros program következett, majd a hétvégét a Rahal Letterman Lanigan gyárában töltötte.

„Nagyon jó felkészülés volt. Alapvetően hasonló ahhoz, amit más sorozatokból ismerek – nem teljesen új, de nagyon hasznos. Jó volt a csapattal előre átbeszélni, mit akarunk kipróbálni, mi fontos nekik és nekem, így ma strukturáltan tudtunk haladni.”

A szimulátoros előtanulmányok is beváltak. „Remek lehetőség volt megismerni az autót még az éles vezetés előtt – így nem ért teljes meglepetés. A vezetési élmény nagyon hasonló volt ahhoz, amihez hozzászoktam. Összességében rendkívül produktív volt – és tényleg elégedett vagyok a felkészüléssel” – mondta.

A RLL-ről is meleg szavakkal beszélt. „Családi vállalkozásnak érződik. Látszik, hogy mindenki szereti, amit csinál, és szenvedélyes a motorsport iránt. Már az első gyárlátogatásnál ezt éreztem – mindenki lelkes a versenyzésért, és örül, ha valaki teszteli az autóját, visszajelzést adva a csapat fejlődéséhez” – fogalmazott.

A hétfői program két etapból állt, a célokat kipipálták, a megbízhatóság hibátlan volt. „Fontos volt látnom, hogyan áll össze egy versenyhétvége, és ez most elég közel volt hozzá. Végigcsináltuk a teljes tesztprogramot, minden tervezett pontot lefedtünk. És igen, eléggé elégedett vagyok a köridőkkel. Nem ez volt a fő cél, de nagyon jól sikerült. Nagyon pozitív nap volt.”

A vezetési érzet egy Forma–2-es gépre emlékeztette, tartósabb abroncs-karakterrel. Az aeroscreen okozta alacsonyabb menetszél szokatlan volt.

„Kicsit más, mint a korábbi együlésesek. Időnként elég meleg volt, és a légáramlás valamelyest korlátozott. Ezekhez gyorsan hozzá lehet szokni, és meg lehet tanulni, hogyan hatnak a kis különbségek. Úgy gondolom, az aeroscreen jelentősen növeli a biztonságot, ezért is elégedett vele mindenki.”

A jövőjéről óvatosan nyilatkozott, bár az irány csábító. „Először egyszerűen csak ki akartam próbálni az autót. Érdekelt, hogyan megy egy IndyCar, és tényleg olyan nehéz-e, mint mondják. Nem az, ami jó jel” – mondta a szervókormány hiánya kapcsán.

„Örülök, hogy megvolt az első teszt, és mindent elértünk, amit terveztünk. Az eredmények és a jövőre gyakorolt hatásuk – ezeket később kell átgondolni.”

A keményebb karakter sem riasztja. „Ez egyszerűen old school. Hagynom kell, hogy leülepedjen, és nyugodtan átgondolni, mit kezdek vele. Nehéz megmondani, mekkora az esély. A mai napot nagyon élveztem – de előbb elemeznem kell, és majd kiderül, mi lesz.”

Anyagi és szervezeti tényezők is beleszólhatnak, de annyi bizonyos, hogy az oválpályák sem riasztják, és ízlett neki az IndyCar világa.

Élő közvetítés