A Lamborghini és a Ferrari éveken át úgy gondolta, hogy a McLaren tartja magát a sportautók világához, és nem lép be az SUV-kategóriába. A helyzet azonban 2025-re teljesen megváltozott, ugyanis miután a Lamborghini már 2018-ban bemutatta az Urust, majd a Ferrari 2023-ban követte a Purosanguéval, most a wokingiak is belátták, hogy az SUV-k nélkül hosszú távon nem maradnak versenyben.
A fordulat azért is érdekes, mert a McLaren még 2018-ban is határozottan állította, nincs szüksége ilyen modellre. A márka észak-amerikai elnöke akkor úgy fogalmazott, hogy a vállalat stabilan működik, így „nincs valódi okuk SUV-t fejleszteni”. Ehhez képest az Automotive News friss értesülései szerint a márka idén már arról tájékoztatta a kereskedőit, hogy 2028-ban bemutatják első szabadidő-autójukat. Úgy tűnik tehát, hogy , a „soha” még a szupersportautók világában sem tart örökké.
Az SUV-k népszerűsége az elmúlt évtizedekben olyan mértékben nőtt, hogy gyakorlatilag minden árkategóriát meghódítottak. A Ford Explorer 1991-es sikere után folyamatosan terjeszkedtek, és mára a 22 ezer dolláros Chevrolet Traxtól egészen a több mint 400 ezer dolláros Bentley Cullinanig mindenhol jelen vannak. A legtöbb gyártónál ezek a modellek jelentik a biztos pénzügyi alapot, így nem véletlen, hogy a legnagyobb presztízsű márkák is beszálltak.
A McLaren érkező újdonsága a P47 kódnevet kapta, és a hírek szerint azok, akik már látták a formatervet, „szoborszerű, izmos” megjelenésről számoltak be. Méretben nagyjából egy Porsche Cayenne Turbóhoz áll közel, a kereskedőknek mutatott agyagmodell pedig 24 colos kerekeken állt. A vállalat arról is beszélt, hogy hibrid hajtásláncot kap az autó, bár a konkrét konfigurációt – V6-os vagy V8-as benzines alapokkal – még nem részletezték.
A technológiai alapokhoz ugyanakkor van mire támaszkodni, hiszen a McLaren nem most találkozik először a hibrid rendszerrel. A P1 már évekkel ezelőtt megmutatta, mit tud a márka ezen a területen, jelenleg pedig az Artura is ilyen hajtáslánccal készül. A kupé 671 lóerőt ad le, ami nem áll messze a Ferrari Purosangue 12 hengeres erőforrásának teljesítményétől. Viszont mire a P47 ténylegesen piacra kerül, a konkurencia még erősebb lehet, így a McLarennek minden bizonnyal tovább kell feszítenie a húrt.
A brit márka nemcsak az SUV-val készül nagy változásra. A kereskedők arról is értesültek, hogy 2028-ig minden évben bemutatnak egy új modellt – legyen az egy különkiadás, egy frissített típus vagy egy teljesen új kategóriában induló autó, a McLaren kínálata tehát látványos átalakulás előtt áll.
A döntés logikáját könnyű megérteni, ugyanis az SUV-k ma már gyakorlatilag finanszírozzák a sportautók fejlesztését. A Porsche sem tarthatná életben a 911-es sorozatot a Cayenne és a Macan sikere nélkül, ahogy a Ford is az Explorert használja a Mustang mögötti háttér megerősítésére. Hasonló a helyzet a Lamborghininél is, ahol az Urus teszi lehetővé a különféle limitált szupersportautók megszületését. Most úgy fest, a McLaren is belátta, hogy a jövőben ez az út vezet a stabilitás felé.
