A 2025-ös müncheni autószalonon hivatalosan is bemutatkozott a Mercedes legújabb elektromos SUV-ja, az új GLC, amely nemcsak dizájnban, hanem technikai megoldásokban is teljesen új irányt képvisel. A korábbi EQC és EQE SUV modellek után ez az új generációs elektromos GLC veszi át a stafétát.
A Mercedes hónapokon át tesztelte az új modellt álcázva, ám most először teljes valójában is láthatjuk. A csillagos márka nem siette el a leleplezést, de a végeredmény látványos: a külső forma szinte semmiben sem emlékeztet a belső égésű változatra.
Az új elektromos GLC megjelenése radikálisan eltér a korábbiaktól. Az élesebb fényszórók alapból digitális világítással érkeznek, amely akár figyelmeztetéseket is képes kivetíteni az útra, a hatalmas, krómkeretes hűtőrács pedig füstüveg betétet kapott, míg opcióként egy futurisztikus, 942 LED-pixellel világító változat is rendelhető, amely a csillagot és a karosszéria egyes részeit is animálja.

A süllyesztett kilincsek és a sportosabb arányok jól mutatják az újdonság egyedi karakterét. A hátsó lámpák belsejében hasonlóan a friss CLA-hoz a háromágú csillag motívuma jelenik meg.
A beltérben a Mercedes az MBUX Hyperscreent kínálja, amely három kijelzőt rejt egy 39,1 hüvelykes üvegfelületen. A funkciókat egy új, görgős vezérléssel felszerelt kormányról is kezelhetjük. Az ajtópanelek letisztultabbak, eltűntek a klasszikus ülésfűtés és memóriagombok.
Az utastér öt fő számára biztosít kényelmet, a csomagtartó alaphelyzetben 570 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1740 literig bővíthető. A plusz első csomagtér 128 litert nyújt, amely a kijelzőről vagy a csillag megnyomásával is nyitható. Az elektromos változat tengelytávja 80 milliméterrel hosszabb, így nagyobb láb- és fejtérrel szolgál.

Az új GLC a vadonatúj MB.EA padlólemezre épül, amelyet a CLA is megkapott. A modell 2,4 tonnás vontatási kapacitással bír, és olyan technológiákat kínál, mint a trélerasszisztens és a légstabilizáció.
A felszereltségi listán megtalálható az AIRMATIC adaptív légrugózás és a hátsókerék-kormányzás is, amely 4,5 fokban fordítja a kerekeket, segítve a manőverezést városban és a stabilitást nagy sebességnél. Ezek az Agility & Comfort csomag részeként érhetők el.
A vezetéstámogató rendszerek között a Highway Driving Assistant is szerepel, amely 95 km/h-ig lehetővé teszi a kormány elengedését. Ehhez társul a vészfékező asszisztens, a sávtartó és a közlekedési tábla-felismerő.
Az alapfelszereltséghez fix panorámatető jár, de rendelhető a „Sky Control” változat is, amely gombnyomásra sötétíthető vagy világosítható.

Az új Mercedes GLC elektromos kínálata különböző változatokat tartalmaz egy és két motorral, bár a piaci bevezetéskor csak a GLC 400 4MATIC lesz elérhető. Ez két elektromos motorral rendelkezik, amelyek összesen 489 lóerős teljesítményt biztosítanak. A hátsó elektromos motor a fő erőforrás, amely önmagában 340 lóerős teljesítményre képes, és kétsebességes automata váltóval szerelték, amelyet a vezető nem tud közvetlenül irányítani.
A Mercedes egy lítium-ion akkumulátort szerelt be 94,5 kWh nettó felhasználható kapacitással, amely elegendő energiát biztosít ahhoz, hogy egyetlen töltéssel maximum 650 kilométert tegyen meg az autó, az egymotoros változatok esetében pedig ez a távolság 713 kilométerre nő.
Mivel az elektromos rendszer 800 voltos, a töltés maximális teljesítménye 330 kW lehet, így az új Mercedes GLC elektromos változatának kevesebb mint 15 percre van szüksége ahhoz, hogy 10 százalékról 80 százalékra töltődjön, 10 perc alatt pedig 303 kilométernyi energiát képes felvenni.
Az autót felszerelték egy fékenergia-visszanyerő rendszerrel is, amely az energia több mint 99 százalékát képes visszatáplálni az akkumulátorba, maximum 300 kW visszanyerési kapacitással.
A Mercedes megerősítette, hogy az új elektromos GLC 2026 tavaszán kerül forgalomba. Az árakat még nem jelentették be, de a csillagos márka azon dolgozik, hogy minimalizálja az árkülönbséget a belső égésű motorral szerelt GLC-hez képest.