Az említett sikán 2007-ben került be a barcelonai pálya vonalvezetésébe, és elsősorban biztonsági okok álltak a háttérben, mert a kombináció nélkül két gyors jobbossal lehetett ráfordulni a célegyenesre, aminek megvoltak a maga veszélyei.
A sikánnal ugyan jelentősen sikerült lassítani azt a részt, de a módosítás nem igazán nyerte el a mezőny tetszését. Ennek köszönhetően évről évre előkerült az a téma, hogy talán érdemes lenne kivenni, és inkább visszaállni a korábban használt nyomvonalra, amely sokkal kevésbé töri meg a kör ritmusát.
Barcelonában mindig is elég nehéz volt előzni, és ebből a szempontból a sikán sem feltétlenül segített, így például korábban George Russell és Carlos Sainz is elmondta, hogy érdemes lenne megfontolni annak kivételét.
A gond azonban az, hogy jelenleg kizárólag a sikános vonalvezetés rendelkezik az FIA 1-es biztonsági minősítésével, ami azt jelenti, hogy mindenképpen változtatásokra lenne szükség a bukóterek esetében, ha az F1 a 90-es években és 2000-es évek elején használt változaton akarja megrendezni a futamát.
Az aszfaltcsík üzemeltetői a RaceFansnek azonban most elmondták, hogy meg szeretnék kérni arra az FIA-t, hogy mindkét lehetséges nyomvonalat homologizálják, így a promóter eldönthetné, melyiken akarja megrendezni a viadalt.
Ennek fényében pedig kisebb módosításokat is elvégeznek majd a mostani 13-as és 16-os kanyar kijáratánál, hogy az autók a sikán nélkül is biztonságosan vehessék be azokat. Továbbá az 1-es kanyar bukóterét is kibővítik, mivel oda az autók ezáltal jóval komolyabb tempóval érkeznének meg.
Egyelőre tehát nem tudni, mi lesz az idei Spanyol Nagydíjon használt pontos vonalvezetés, de az F1-es pilóták legnagyobb része minden bizonnyal örömmel fogadná, ha kivennék a sikánt, mert azzal egy jóval lendületesebb és ritmusosabb harmadik szektor jönne létre, miközben talán az előzési lehetőségek is növekednének.