Motorsport.hu|2025. 10. 14. 11:12
A Haasnál nem bízzák a véletlenre a dolgot, és még a szezon ezen késői szakaszában is bevetnek egy fejlesztési csomagot, amelytől azt remélik, hogy segít nekik előrébb kerülni a konstruktőri tabellán.

Amellett, hogy az amerikai alakulat nemrég leleplezte az Amerikai Nagydíjon használt egyedi festését, kiderült az is, hogy a VF-25-ös néhány új elemet is kap majd Austinra, melyek révén az istálló szeretne jobb eredményeket elérni az idény utolsó szakaszában.

A Haas jelen pillanatban a kilencedik helyet foglalja el, a lemaradásuk pedig 26 egység a hatodik helyen álló Racing Bulls mögött. Ez ugyan komoly különbségnek számít a középmezőny csatájában, de egy-egy kiugró eredménnyel és konzisztensen jó teljesítménnyel nem behozhatatlan.

Az év végi konstruktőri helyezés pedig különösen fontos ezeknek az istállóknak, hiszen több tízmillió dollár plusz ütheti a markukat, amennyiben előrébb tudnak még kapaszkodni néhány pozícióval. Hogy a Haasnak sikerül-e mindez, az persze még kérdéses, de ettől függetlenül bátor tőlük, hogy a jövőre érkező szabályváltozások ellenére is hoznak még újításokat az idei masinára.

A RacingNews365-nek exkluzív interjút adó Ajao Komacu a következőket mondta a fejlesztésekről: „Sosem akarok előre inni a medve bőrére. Ha azonban megnézzük, mennyire szoros a rajtrács; Szingapúrban négyszázadon múlt a nyolcadik helyünk [az időmérőn], így ha találnánk öt századot, akkor már az is különbséget eredményezhetne.”

„Ha mondjuk megnézzük a Q1-es kieséseket, akkor sokszor kevesebb mint egy tized a különbség, szóval mindennek jelentősége van. Remélhetőleg segíteni fog, de nem tudom. Először tesztelnünk kell, és ki kell értékelni, hogy lássuk, a helyes irányba indultunk-e el. Elbízni viszont semmi esetre sem bízhatjuk el magunkat. Az alapján, amit eddig láttunk, minden működik, de Austinban okosan kell csináljuk.”

Komacu ugyanakkor arra is kitért, hogy természetesen nekik is alaposan át kellett gondolniuk a fejlesztések elkészítését, hiszen a költségvetési limit miatt senki sincs könnyű helyzetben 2026 előtt.

„Ahogy mindenki más, úgy mi is viszonylag korán átálltunk a ’26-os autóra. Austin csak egyfajta lehetőség volt. Természetesen oda kellett figyelnünk a költségplafonra, és ez számunkra újdonság, mert korábban meg sem közelítettük a felső határát. Ez lesz az első szezon, hogy elérjük a limitet.”

„Emiatt persze oda kellett figyelni, hogy mennyi pénzt hagyunk mondjuk töréskárra, a váratlan dolgokra, szóval ez nem volt egyszerű. Csak akkor akartuk megcsinálni ezt a fejlesztést, ha szükséges volt, de amint megnyomtuk a zöld gombot, már nem volt visszaút. A mezőny annyira szoros, és minden apróságnak jelentősége van, szóval ez lehet a különbség a konstruktőri hetedik, nyolcadik vagy kilencedik hely között, így azt gondolom, muszáj volt meglépjük.”

Élő közvetítés