hero image

A Red Bull felfedte, mikor érkezhetnek fejlesztések az RB18-ra

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

FORMA-1

Hülkenberg is tud „Alonso” lenni, nem volt ez rossz (videó)

FORMA-1

Charles Leclerc farmeres viselete komoly téma volt a Kínai Nagydíjon

FORMA-1

Lewis Hamilton nem kérdezett, büntetett a Kínai Nagydíjon (videó)

Motorsport.hu
2022/06/06 15:11
A 2022-es Forma–1-es szezon már javában zajlik, és a legtöbb istálló már eddig is több kisebb-nagyobb fejlesztést vetett be idei autójánál, de a sűrű nyári program miatt még magasabb fokozatba kapcsol majd mindenki.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

A bikások hét verseny után már vezetik mindkét tabellát, de elbizakodottságnak továbbra sincs helye, mivel a legutóbbi két verseny inkább a Ferrarinak állt, a csata pedig nagyon is szoros a két istálló között.

Ennek fényében továbbra is várhatóak fejlesztések, de a költségsapkával küzdő alakulatoknak kétszer is meg kell gondolni, hogy mikor és milyen új alkatrészeket vetnek be, mert ez akár a szezon alakulását is eldöntheti.

A Red Bull főmérnöke, Paul Monaghan most arról beszélt, hogy csapata milyen fejlesztési ütemtervvel készül a nyári időszakra. „Jelenleg elégedettek vagyunk az elvégzett munkával, Bakuban pedig mindenki egy adott irányba fog elindulni” – idézi őt a Motorsport.com.

„Silverstone szerintem eredményezhet némi különbséget számunkra, ahogyan Ausztria is. Magyarországon aztán újabb változás jön, de ez főleg a pálya természete miatt van. Ahogy tehát mondtam, egészen jól dolgozunk, de ha elérünk Abu Dhabiba, csak akkor derül majd ki, hogy valóban a megfelelő munkát végeztük-e.”

Ami a konkrét fejlesztéseket illeti, Monaghan persze nem ment bele túl sok részletbe, de a fékhűtésre azért kitért. „Ha megnézzük Magyarországot és Szingapúrt, vélhetően viszünk majd új elemeket ezekre a futamokra, és aztán… hol is van még szükség komolyabb fékhűtésre? Valószínűleg Spielbergben és Bakuban is eltérő beállításokkal fogunk menni.”

Az egyenlet egy másik faktora az, hogy a Red Bull és a Ferrari milyen erősségekkel rendelkezik a másikhoz képest, és hogy miként tudják kigyomlálni a gyengeségeiket. „A Ferrari lassú tempónál nagyon erős, mi pedig a pályák más részein” – magyarázza Monaghan.

„Elég nagyok a látható eltérések abban, hogy miként érjük el a köridőt egymáshoz viszonyítva. Ők beragadtak volna ebbe a sémába? Nem tudom. Mi beragadtunk volna a milyénkbe? Nem, egyáltalán nem. Mi nyitottak vagyunk a változásra, mert ha leragadsz ebben a sportban, akkor gyakran le is maradsz.”